کدخبر :306044 پرینت
25 مرداد 1403 - 11:26

زوار اربعین از کدام سیم‌کارت در عراق استفاده کنند؟

طبق اعلام رئیس رگولاتوری تقریبا قیمت سیم‌کارت های ایرانی و عراقی مشابه یک‌دیگر و رقابتی است، بنابراین قیمت‌ها مزیت زیادی ایجاد نمی‌کند، همچنین با اپراتورهای ایرانی صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، امیر  محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که زائران اربعین پس از ورود به عراق باید از  کدام سیم کارت عراقی یا ایرانی استفاده کنند، اظهار کرد: در این زمینه چند فاکتور مهم است که یکی از آن‌ها قیمت است. تقریبا قیمت‌ها مشابه یک‌دیگر و رقابتی است و خیلی نمی‌توان گفت قیمت‌ها مزیت زیادی ایجاد می‌کند.

وی افزود: با اپراتورهای ایرانی هم صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند. سال گذشته می‌توان گفت تقریبا این کار را انجام دادند و امیدواریم این اتفاق امسال نیز رخ دهد. اما چند موضوع دیگری وجود دارد؛ کاربران و زوار ایرانی که وارد عراق می‌شوند، می‌خواهند صحبت و ارتباط صوتی و تصویری با خانواده خود در ایران برقرار کنند و احتمالا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند که شبکه‌های اجتماعی ما بعد از مرز هم جوابگو است.

لاجوردی گفت: ممکن است کاربری از پیام ‌سان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کند که اتفاق خوبی در این زمینه رخ داده و کاری که امسال هم انجام شده این است که لینک مستقیمی بین عراق و تهران ایجاد کردیم. این لینک مستقیم باعث می‌شود زمانی که کاربر ایرانی در عراق هست و می‌خواهد محتوایی را در ایران مشاهده کند، مستقیما درخواست از عراق به ایران فرستاده شود. قبلا این درخواست تا فرانکفورت رفته و بعد به ایران می آمد و دوباره پاسخ آن از تهران به فرانکفورت و بعد به عراق یا کربلا می‌رفت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه صحبت‌هایش گفت: در گذشته هر  یک درخواستی که کاربر می داد ۲۰۰ میلی ثانیه طول می‌کشید اما درحال حاضر با لینک ایجاد شده بین تهران و عراق تقریبا ۵۰ میلی ثانیه یعنی سرعت دسترسی  سه چهارم سریع‌تر شده که اتفاق خوبی است و کاربر تجربه کاربری خود را می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.