کدخبر :305646 پرینت
18 مرداد 1403 - 09:43

آزمایش قطار پرنده چینی‌ با سرعت هزار کیلومتر در ساعت

آزمایش قطار پرنده در یک لوله کم‌فشار به طول کل دو کیلومتر انجام شد و عملکرد و نتایج با ارقام مشخص از پیش تعیین‌شده که شامل حرکت مغناطیسی، ترمزها، حداکثر سرعت سفر و ارتفاع تعلیق مغناطیسی واگن‌های قطار بود، همخوانی داشت و نشان‌دهنده موفقیت آزمایش بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روزنامه علمی و فناوری چین گزارش داد که نمایندگان پروژه «قطار پرنده» گفته‌اند این آزمایش به بهبود فنی کلی سیستم کمک کرده و پایه فنی محکمی برای آزمایش‌های بعدی فراهم کرده است.

آزمایش قطار پرنده در یک لوله کم‌فشار به طول کل دو کیلومتر انجام شد که مرحله اول این پروژه است. عملکرد آزمایش و نتایج با ارقام مشخص از پیش تعیین‌شده که شامل حرکت مغناطیسی، ترمزها، حداکثر سرعت سفر و ارتفاع تعلیق مغناطیسی واگن‌های قطار بود، همخوانی داشت و نشان‌دهنده موفقیت آزمایش بود.

احتمال دارد «قطار پرنده» با سرعت بالا بین گروهی از شهرهای بزرگ به کار گرفته شود. این گزارش اشاره کرد که ممکن است زمان سفر بین پکن و شانگهای را به ۹۰ دقیقه کاهش دهد.

طبق ادعای سان چانگ، کارشناس راه آهن در دانشگاه تونگجی شانگهای در گفتگو با روزنامه گلوبال تایمز، آزمایش موفق نشانگر پیشرفت قابل توجه در توسعه قطار فوق سریع در چین است.

چانگ گفت که باید کارهای تأیید ایمنی در بلندمدت انجام شود تا این سیستم به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی رایج مورد استفاده قرار گیرد.

خط آزمایش کامل توسط دولت استان شانشی در شمال چین و شرکت علوم و صنعت فضایی چین به طور مشترک ساخته شده است. ساخت آن در آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و در نوامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید. این پروژه ترکیبی از فناوری فضایی و فناوری حمل و نقل ریلی زمینی است و هدف آن ایجاد قطارهایی با سرعت حداکثر ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ مفهوم سیستم حمل‌ونقل در یک لوله کم‌فشار را پیشنهاد داد و آن را «هایپرلوپ» نامید، اما شرکت او که بر توسعه این سیستم تمرکز داشت، در پایان سال ۲۰۲۳ تعطیل شد.

وب‌سایت رسمی شرکت بریتانیایی «ویرجین» نشان داد که «ویرجین هایپرلوپ» اولین آزمایش موفق مسافران را در سال ۲۰۲۰ انجام داد.

تحلیلگران گفتند که پیش‌بینی اینکه کدام کشور اولین بار قطار مگلوف (ماجلیف) پرسرعت را راه‌اندازی خواهد کرد، دشوار است، اما عملی‌تر است که چنین سیستم‌هایی در چین سودآور شوند، کشوری که جمعیت زیادی دارد و پایه‌های محکمی در حمل‌ونقل ریلی دارد.

طبق داده‌های رسمی تا پایان سال ۲۰۲۳، طول خطوط ریلی چین در بهره‌برداری تجاری به ۱۵۹ هزار کیلومتر رسید و بیش از ۴۵ هزار کیلومتر از این خطوط پرسرعت هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.