کدخبر :305639 پرینت
18 مرداد 1403 - 08:22

اینترنت استارلینک در دسترس عموم مردم یمن قرار می‌گیرد

دولت عدن اعلام کرد که تمام مقدمات ورود رسمی شرکت استارلینک به خدمات‌دهی اینترنت ماهواره‌ای در یمن انجام شده و دولت یمن با این شرکت قرارداد همکاری دوجانبه امضاء کرده و مجوز فعالیت داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دولت عدن در جلسه‌ای به ریاست احمد بن مبارک، نخست وزیر دولت مورد حمایت عربستان در یمن، اعلام کرد که تمام مقدمات ورود رسمی شرکت استارلینک به خدمات‌دهی اینترنت ماهواره‌ای در یمن انجام شده و دولت یمن با این شرکت قرارداد همکاری دوجانبه امضاء کرده و مجوز فعالیت داده است.

دولت عدن اعلام کرد که توافق صورت گرفته در راستای ارائه اینترنت با کیفیت، همزمان با رقابت‌پذیری قیمت‌ها است که از طرف شرکت استارلینک و بواسطه شرکت ارتباطات دولت قابل دسترسی خواهد بود.

یمن در پایین‌ترین رتبه‌های سرعت و دسترسی به اینترنت در جهان قرار دارد و برخی گزارش‌ها از سرعت چهار مگ بر ثانیه با زیرساخت ADSL تنها در برخی از نقاط یمن حکایت دارد.  همچنین بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های اینترنت همراه در سال‌های جنگ از بین رفته و یا آسیب جدی دیده است.

با توجه به قیمت ابتدائی و هزینه‌های نگهداری و شارژ ماهانه، بعید به نظر می‌رسد که استارلینک به صورت فراگیر در دسترس عموم مردم یمن قرار گیرد و احتمالا توافق صورت گرفته برای تامین بخشی از ادارات و برخی از مقامات بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.