کدخبر :305552 پرینت
20 مرداد 1403 - 12:55

ضرورت ارتقاء زیرساخت شبکه ثابت در دولت چهاردهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: شکاف تقاضا و تامین پهنای باند مورد نیاز اینترنت در آینده نزدیک خودنمایی خواهد کرد، از این رو توجه به ارتقاء زیرساخت و شبکه ثابت با توجه محدودیت های توسعه در بخش همراه ضروری است.

متن خبر

عباس صادقی پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: توجه به حکمرانی فناوری اطلاعات و توسعه کاربردهای آن در بخش‌های اقتصادی دیگر و ارتقاء کیفیت ارتباطات با توسعه بسترهای ثابت، انتظار بنده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم است.

وی، ادامه داد: بخش‌های مختلف اقتصادی با توجه به ارزان بودن نسبی قیمت حامل‌های انرژی، عدم وجود رقابت جهانی در برخی صنایع و هزینه پایین نیروی انسانی در ایران تمایل چندانی به استفاده از ابزارهای فناورانه در تولید و خدمات ندارند و به تبع آن ابزارهای فناوری اطلاعات و یافته‌های نو بشری مانند هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیاء و ... آن‌چنان که باید به‌کار گرفته نشده است.

صادقی پوریانی، تاکید کرد: رقابت در جهان کنونی برای صنایع، تولیدات و خدمات کشور ما در سال‌های نه چندان دور با استفاده از ابزارهای سنتی و مکانیک پایه ممکن نیست و آینده اقتصاد، اقتصاد دانش پایه است که در آن باید به توسعه فناوری اطلاعات توجه بیشتری شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، خاطرنشان کرد: تسهیلات و مشوق‌های دولتی با همکاری سایر بخش های اقتصادی (کشاورزی، صنعت و گردشگری) باید از مصرف مواد اولیه، صنعت مکانیکی و خدمات سنتی به سمت دانش بنیان‌ها به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات سوق داده شود و ارزش دیجیتال و دارایی‌های نامشهود در ارائه تسهیلات و مشوق ها لحاظ گردد.

وی، افزود: بحث مهم دیگر، افزایش غیرخطی نیازهای ارتباطی شهروندان و درخواست های جهشی برای سرعت دسترسی به شبکه های عمومی از جمله اینترنت است. شکاف تقاضا و تامین پهنای باند مورد نیاز در آینده نزدیک خودنمایی خواهد کرد، از این رو، توجه به ارتقاء زیرساخت و شبکه ثابت با توجه محدودیت های توسعه در بخش همراه ضروری است.

صادقی پوریانی، در پایان اشاره کرد: برای این مهم اجرای پروژه فیبرنوری به عنوان یک پروژه اساسی با تغییراتی در نحوه اجرا از جمله تثبیت حاکمیت دولت برای آینده پروژه مهم است و در این باره بخش عمده ای از مشوق های دولتی باید در انتهای زنجیره و به سمت مشتری هدایت شود تا او احساس کند که بخشی از هزینه های نقطه انتهایی را پرداخت کرده است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.