کدخبر :305407 پرینت
14 مرداد 1403 - 09:25

عبور تعداد کابران پنجره واحد خدمات دولت هوشمند از مرز 50 میلیون نفر

طبق اعلام روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، تعداد کاربران پنجره واحد خدمات دولت هوشمند از مرز 50 میلیون نفر گذشت.

متن خبر

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات به خبرنگار سیتنا خبر داد:

تعداد کاربران پنجره واحد دولت هوشمند my.gov.ir از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت. 

گفتنی است؛ پنجره واحد دولت هوشمند یکی زیرساخت‌های کلیدی  دولت هوشمند است که تاکنون بیش از ۷۵ در صد خدمات متصل شده دولت و مجوزهای صنفی و غیر صنفی را با یک بار احراز هویت در اختیار مردم قرار می‌دهد.

در همین راستا، مجید فولادیان، مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، در تشریح این موضوع گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمات متنوع دولتی به صورت الکترونیکی و یکپارچه‌سازی آنها برای شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در واقع پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک درگاه واحد، امکان دسترسی سریع و آسان به خدمات مختلف دولتی را برای کاربران فراهم می‌کند. این سامانه با تجمیع خدمات مختلف، موجب تسریع در ارائه خدمات و افزایش شفافیت در انجام امور اداری شده است. همچنین، امکان پیگیری آنلاین و جلوگیری از ترددهای غیرضروری، از دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی با اشاره به جمعیت کاربرانی که از این خدمات بهره‌گیری کرده‌اند، خاطرنشان کرد:  افراد کهنسال، فاقد سواد IT و افراد  فاقد سیم‌کارت و ... نیز در بخش  ۱۸ درصد باقیمانده که تاکنون از پنجره ملی استفاده نکرده اند قرار دارند.

دکتر فولادیان افزود: از جمله سامانه‌های پرکاربردی که بیشترین کاربرد را برای کاربران در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داشته است به ترتیب پیشخوان وزارت آموزش و پرورش، پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی، پنجره واحد سازمان تامین اجتماعی، درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد و دارایی و سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

وی همچنین یادآور شد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای کاربران دارای معلولیت بینایی نیز مناسب‌سازی شده است. این سامانه با رعایت استانداردهای دسترس‌پذیری، امکان استفاده آسان و مستقل از خدمات را برای این گروه از کاربران فراهم کرده است.

بنا بر این گزارش، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های اجرایی، مسیر را برای بهره‌گیری از خدمات دولتی هموارتر کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.