کدخبر :305369 پرینت
13 مرداد 1403 - 10:51

ردیابی مخفیانه کاربران توسط اپل

زمان انتشار برنامه Journal در دسامبر ۲۰۲۳، یک تنظیم حریم خصوصی به‌ طور خودکار روشن شد که به کاربران اپل اجازه می‌دهد تا زمانی که در نزدیکی افراد هستند با آیفون آنها تعامل کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، برای خاموش کردن ویژگی اپل، به تب Privacy & Security در پوشه تنظیمات بروید. سپس روی برنامه Journal کلیک کنید. باید نوشته باشد Discoverable by Others؛ آن را خاموش کنید.

اما کاربرانی که برنامه Journal را حذف کرده‌اند، متوجه شده‌اند که Discoverable by Others هنوز هم فعال است، حتی اگر برنامه را حذف کرده باشند.

این ویژگی با انتشار iOS 17.2 فعال شد، اما کاربران اپل تازه متوجه آن شده و بسیاری از آن‌ها شوکه شده‌اند.

عکس

این ویژگی به آیفون شما اجازه می‌دهد تا با آیفون‌های نزدیک تعامل داشته باشد. اگر به یک کاربر دیگر آیفون نزدیک شوید، برنامه Journal پیشنهاد می‌کند که برخوردتان با آن شخص را ثبت کنید. این یک نگرانی در زمینه حریم خصوصی است.

این ویژگی از بلوتوث برای شناسایی دستگاه‌های نزدیک استفاده می‌کند تا به کاربران پیشنهادهای مربوط به ورودی‌های روزنامه‌شان را ارائه دهد.

باب بورچرز، معاون رئیس بازاریابی محصول جهانی اپل، سال گذشته گفت: Journal نگهداری از خاطرات غنی و قدرتمند و تمرین شکرگزاری را با هوشمندی از طریق اطلاعات شخصی کاربر که مستقیماً از آیفونش استخراج می‌شود، آسان می‌کند.

222

او همچنین افزود: ما این امکان را فراهم کرده‌ایم که دیگر برنامه‌های روزنامه‌نگاری نیز همین پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده را ارائه دهند و در عین حال بالاترین سطح حریم خصوصی را حفظ کنند.

با این حال، اپل ادعا کرده که اطلاعات بر روی آیفون ذخیره می‌شود و با این شرکت فناوری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

برنامه Journal اپل زمانی که سال گذشته منتشر شد خشم کاربران را به همراه داشت، زیرا مشخص شد که این برنامه از عکس‌ها، داده‌های ورزشی، تاریخچه اخیر موسیقی‌های شنیده شده و داده‌های مکان کاربران برای ایجاد ورودی‌های روزنامه‌نگاری استفاده می‌کند.

این قابلیت‌ها نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی و ترس از به اشتراک گذاشتن داده‌ها بدون اطلاع کاربران را برانگیخت.

کریستن روبی، مدیر عامل گروه رسانه‌ای روبی، در X نوشت: هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می‌دهد که بر اساس بررسی تاریخچه دیجیتال شما در دستگاهتان چه بنویسید.

پیوند مقدس بین قلم و کاغذ و مغز شما دیگر وجود ندارد وقتی که موجودیت دیگری درگیر است. این مفهوم خوداندیشی را برای همیشه تغییر می‌دهد وقتی که هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می‌دهد درباره چه چیزی فکر کنید.

روبی به اشتراک گذاشت: من واقعاً از ویژگی جدید روزنامه‌نگاری اپل ترسیده‌ام.

با این حال، اپل اطمینان داده که Journal با محوریت حفظ حریم خصوصی ساخته شده است.

این شرکت توضیح داد: تمام ورودی‌های Journal به صورت سرتاسر رمزگذاری شده‌اند زمانی که در iCloud ذخیره می‌شوند، بنابراین هیچ‌کس جز کاربر نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

پیشنهادهای روزنامه‌نگاری بر روی دستگاه ایجاد می‌شوند و کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام لحظات پیشنهادی با برنامه Journal به اشتراک گذاشته شوند و به ورودی‌های روزنامه‌شان اضافه شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.