کدخبر :304097 پرینت
19 تیر 1403 - 08:37

ممنوعیت استخراج داده‌های کاربران توسط متا در برزیل

برزیل استفاده شرکت متا از اطلاعات شخصی کاربران در پست‌های عمومی برای آموزش هوش مصنوعی مولد را ممنوع کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آژانس ملی حفاظت از داده‌های برزیل (ANPD) سیاست جدید حفظ حریم خصوصی متا را که به آن اجازه می‌دهد مدل‌های هوش مصنوعی را براساس پست‌های کاربرانش آموزش دهد، به حالت تعلیق در می‌آورد. یکی از سخنگویان متا نیز گفته است که این شرکت «از این تصمیم ناامید شده است» و افزود که رویکرد آن‌ها با قوانین حریم خصوصی این کشور مطابقت دارد.

متا بازار قابل‌توجهی در برزیل داشته و ۱۰۲ میلیون کاربر فیسبوک و بیش از ۱۱۳ میلیون کاربر اینستاگرام از این کشور آمریکای جنوبی هستند. این شرکت نیز نسبت به این درخواست و ممنوعیت واکنش نشان داده و گفته است: این یک گام به عقب برای نوآوری، رقابت در توسعه هوش مصنوعی و تأخیر بیشتر در رساندن مزایای هوش مصنوعی به مردم برزیل است.

متا پنج روز کاری مهلت دارد تا علاوه بر اصلاح خط‌مشی حفظ حریم خصوصی خود، استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در پست‌های عمومی برای آموزش هوش مصنوعی مولد را متوقف کند. در صورت عدم رعایت این قانون، این شرکت روزانه ۵۰ هزار رئال برزیل (حدود ۹ هزار دلار) جریمه می‌شود.

پیش از این، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) نیز درخواستی را از سایر نهادهای اروپایی به متا ارسال کرد و از این شرکت خواست آموزش مدل‌های زبانی بزرگ را با استفاده از داده‌های کاربران، متوقف کند.

متا نیز استدلال کرد که بدون داده‌های کاربران اتحادیه اروپا، تنها می‌تواند به آن‌ها تجربه‌ای درجه دو ارائه دهد. به گفته این شرکت، مدل‌های هوش مصنوعی باید با زبان‌های مهم هر منطقه‌، فرهنگ یا موضوعات پرطرفدار آموزش ببینند، در غیراین صورت، عرضه ابزارهای هوش مصنوعی با تأخیر مواجه می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.