کدخبر :295404 پرینت
12 خرداد 1403 - 11:13

پیشرفت همه جانبه در توسعه ارتباطات روستاهای استان قم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، گفت: در توسعه ارتباطات روستاهای استان، پیشرفت همه جانبه داشته ایم، همچنین تاکنون 142روستا در استان به جی نف متصل شده که امید است در سال 1403، این پروژه برای 60 روستای باقی مانده نیز در دسترس قرار گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جواد غلام‌پور، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با ارائه گزارش پیشرفت ارتباطات روستایی گفت: در بحث توسعه ارتباطات روستاها، در روستاهای علی آباد نیزار و چاله گنبد 2 ایستگاه و دکل ارتباطی تجهیز و به بهره برداری رسید و همچنین در روستای الویرآباد در مراحل نهایی و عملیاتی شدن پروژه است. 

وی با اشاره به اینکه روستای قاشقابلاغ نیز در انتظار طرح اولیه و اجرا است، افزود: مقرر شده است تا شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با بهره‌ برداری از ظرفیت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در مرکز سلفچگان توسعه ارتباطات این شهرستان را بهبود بخشد.

مدیرکل ارتباطات استان قم با اعلام اتمام مراحل عملیاتی فیبرنوری در شش شهر استان و همچنین برنامه ریزی اولیه مراحل عمرانی فیبرنوری بین شهری، گفت: با اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها ضمن برخورداری مردم از سرعت بالای فیبرنوری، زمینه برای ایجاد شهرهوشمند، بهره مندی دانشگاهها و مدارس و مراکز علمی و تحقیقاتی جهت رشد کیفیت آموزشی و علمی، بالا بردن ضریب امنیت شهرها و روستاها، رشد و رونق اقتصادی و ارتقاء سطح درآمد و رفاه فراهم می کند.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت های ارتباطی در توسعه ارتباطی کارورها در استان و همچنین پروژه نسل پنجم ارتباطات از احداث ایستگاه های ارتباطی در صداوسیما و مراکز علوم پزشکی استان خبر داد.

در ادامه نیز ابوالفضل باقری منش مدیر کل پست استان، با اشاره به پیشتاز بودن استان قم در توسعه پروژه جی نف در روستاها اظهار کرد: تاکنون 142روستا در استان به جی نف متصل شده که امید است در سال 1403، این پروژه برای 60 روستای باقی مانده نیز در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید