کدخبر :290012 پرینت
26 دی 1402 - 17:25

بررسی چالش‌های تسهیلات یاران (لندتک) در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از آنجا که تسهیلات یاران (لندتک) دسترسی به وام های خرد را به صورت هوشمند فراهم می‌کند و 70 درصد مردم به وام دسترسی ندارند، در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال، چالش‌های تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رضا باقری اصل در ویراستی نوشت: «امروز در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال، موضوع چالش‌های تسهیلات یاران (لندتک) مورد بررسی قرار گرفت. تسهیلات یاران دسترسی به وام های خرد را به صورت هوشمند فراهم می‌کنند. 70 درصد مردم به وام دسترسی ندارند. دسترسی دهک‌های پایینی به وام بسیار کم است. لندتک این شکاف و فاصله را ترمیم می‌کند».

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: «مقرر شد بانک مرکزی با همکاری وزارت اقتصاد با توجه به دغدغه‌های طرح شده و پیشنهادات بخش خصوصی و اعضای کمیسیون نسبت به توسعه این کسب وکارهای دیجیتال حمایت‌های لازم را در مقررات و دسترسی به سرویس‌های الکترونیکی فراهم کند».

[node:title]

سیتنا اضافه می‌کند؛ بانک مرکزی در جدیدترین بخشنامه خود، یک کسب وکار جدید با نام «تسهیلات یار» را به شبکه بانکی کشور معرفی کرده است. بخشنامه بانک مرکزی، «الزامات ناظر بر نحوه همکاری موسسات اعتباری با شرکت های تسهیلات یار» نام گرفته و در تاریخ 13 دی ماه 1402 برای اجرا به شبکه بانکی کشور رسما ابلاغ شده تا به فعالیت و کسب و پیشه تسهیلات یاران در شبکه بانکی کشور به منظور تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات خرد جهت تأمین و خرید کالا در بستر فضای مجازی و همچنین ضابطه مند نمودن نحوه همکاری بین بانک ها و موسسات اعتباری با تسهیلات یاران رسمیت بخشد. در بند سوم از قسمت «الف» ماده 3 قانون جدید بانک مرکزی، «حمایت از رشد اقتصادی و اشتغال» از جمله اهداف، مسئولیت ها و وظایف بانک مرکزی تعیین شده است. شاید در اجرای همین وظایف قانونی است که بانک مرکزی یک کسب وکار جدید بانکی تحت عنوان «تسهیلات یار» را طراحی و به شبکه بانکی ایران معرفی کرده است. بخشنامه بانک مرکزی، این کسب وکار جدید، یعنی «تسهیلات یار» را چنین تعریف کرده است: «شرکتی تجاری است که از طریق ایجاد ارتباط بین موسسه اعتباری، مشتری و تأمین کننده کالا و خدمات در بستر فضای مجازی، فرآیند اعطای تسهیلات به مشتری را تسهیل می نماید.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.