کدخبر :289201 پرینت
05 دی 1402 - 00:09

رئیس کانون فاوا: نمایشگاه تلکام امسال به نقطه عطفی در صنعت ارتباطات تبدیل شد

رئیس کانون هماهنگی فاوا در پنل بررسی شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، گفت: با برنامه‌ریزی منسجم شورای سیاستگذاری، نمایشگاه تلکام این دوره نسبت به دو دهه برگزاری گذشته، از لحاظ محتوا به صورت متفاوت‌تری برگزار شد، تا نمایشگاه امسال به نقطه عطفی در صنعت ارتباطات تبدیل شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر داوود ادیب، رئیس کانون هماهنگی فاوا در پنل بررسی شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، گفت: نمایشگاه امسال تلکام، نسبت به دو دهه برگزاری گذشته از لحاظ محتوا و حتی غرفه سازی متفاوت‌تر در حال برگزاری است و این مهم با ظرفیت‌های مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور منطقه و خاورمیانه صورت گرفته است.

وی به شورای سیاستگذاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: دهها جلسه با شرکت مخابرات ایران، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، سندیکای صنعت مخابرات، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و کانون هماهنگی فاوا برگزار شد تا نمایشگاه امسال، نقطه عطفی در صنعت تلکام باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجلاس سالانه UFI که آبان ماه سال جاری برگزار شده است، گفت: در نمایشگاههای جدید باید از دو عنصر ابزار دیجیتال و هوش مصنوعی استفاده کنیم تا نمایشگاه به کاتالیزور جهت رسیدن به اقتصاد پایدار تبدیل شود.

وی گفت: در نمایشگاه امسال تا کنون ۳۵ پنل و کارگاه مرتبط با تکنولوژی و فناوری برگزار شده است و کارشناسان به موضوعاتی همچون متاورس، هوش مصنوعی، اینترنت نسل چهارم و پنجم ارتباطی و …پرداخته اند و بیست محصول فناورانه نیز رونمایی شده است.

ادیب در بخشی از سخنانش نیز گفت: باید حاکمیت از شرکت مخابرات حمایت کند، چراکه اگر این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور منطقه موفق نباشد، سرمایه‌گذاری‌های این اکوسیستم به خارج از کشور منتقل خواهد شد.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.