کدخبر :287439 پرینت
23 آبان 1402 - 15:38

بهره‌برداری از اولین کامپیوتر کوانتومی فنلاند برای استفاده توسط شرکت‌ها

مرکز تحقیقات فناوری VTT در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که اولین رایانه کوانتومی فنلاند برای استفاده توسط شرکت‌ها در دسترس خواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مرکز تحقیقات فناوری VTT در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد اولین رایانه کوانتومی فنلاند برای استفاده توسط شرکت‌ها در دسترس خواهد بود. دسترسی به این رایانه کوانتومی‌ پنج کیوبیتی، از طریق ابررایانه لومی (LUMI) واقع در دیتا سنتر مرکز فناوری اطلاعات علوم CSC در کجانی انجام می‌شود.

برای اتصال به این کامپیوتر کوانتومی، از کامپیوتر شخصی استفاده می‌شود. بدین ترتیب که دستگاه ابتدا به رایانه لومی متصل می‌شود و سپس با رایانه کوانتومی ارتباط برقرار می‌کند. اشتراک دسترسی به کامپیوتر کوانتومی، با قیمت ثابت ماهانه قابل خریداری خواهد بود و با کمک این ماشین، شرکت‌ها می‌توانند الگوریتم‌ها و نرم‌‎افزارهای کوانتومی و مناسب بودن آنها را برای حل مسائل محاسباتی عملی ارزیابی کنند.

پیش‌بینی می‌شود که قدرت محاسباتی رایانه‌های کوانتومی‌ به‌ویژه برای بخش مالی و صنعت داروسازی مفید باشد، اما رایانه کوانتومی VTT می‌تواند توسط همه شرکت‌ها صرف نظر از اندازه یا صنعت استفاده شود.

لازم به ذکر است با افزایش اندازه کامپیوترهای کوانتومی، قدرت محاسباتی و توانایی آنها در حل مسائل به طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.