کدخبر :287437 پرینت
23 آبان 1402 - 15:06

کاهش سفارشات صنایع فناوری فنلاند

صنایع فناوری فنلاند اعلام کرد که سفارشات اعضای آن در سال جاری به شدت کاهش یافته و در نتیجه، چشم‌انداز سال آینده برای شرکت‌های بزرگترین بخش صادرات فنلاند ضعیف شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، صنایع فناوری فنلاند اشاره کرد که تعداد سفارش‌های جدید و درخواست‌ها برای قیمت‌گذاری به شدت کاهش یافته است و گردش مالی حتی بیشتر از آنها تضعیف شده است.

به گفته گروه فناوری، چشم‌انداز سال 2024 نگران‌کننده است و وضعیت شرکت‌های عضو، نشان‌دهنده چالش‌های مهم برای زمستان آینده و اوایل بهار است. البته، شرکت‌ها هنوز سفارشات عقب افتاده زیادی دارند که در حال حاضر از تولید حمایت می‌کنند، اما اگر تقاضا شروع به افزایش نکند، وضعیت شرکت‌های صادراتی به وضوح در اواسط سال آینده بدتر خواهد شد

بر اساس این گزارش، در فاصله جولای تا سپتامبر، ارزش سفارشات جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است. این رقم از ابتدای سال جاری در همه بخش‌ها در حال کاهش بوده است.

اعضای گروه فناوری شامل شرکت‌هایی از بخش‌هایی مانند فلزات، مهندسی مکانیک، الکترونیک و فناوری اطلاعات هستند. بزرگترین زیربخش، صنعت ماشین‌آلات و محصولات فلزی است که ارزش سفارش‌های جدید آن در سه ماهۀ سوم سال جاری، 39 درصد نسبت به سه ماهه قبل و 40 درصد نسبت به بازۀ مشابه سال قبل کاهش یافته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.