کدخبر :287078 پرینت
15 آبان 1402 - 09:19

اجرای رایگان آموزش‌ مهارت‌های دیجیتال برای شش هزار دانش‌آموز استان قم

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آموزش مهارت‌های کاربردی برای دوره متوسطه اول دانش آموزان با کمک ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بومی اجرا می‌شود و این دوره‌های آموزشی برای شش هزار دانش‌آموز استان قم به صورت رایگان است، اما برای اجرای مطلوب آن نیاز است تا نیازسنجی اولیه در سطح مدارس صورت گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، میثم عابدی در نشست تصویری برخط با حضور یزدانی مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس متوسطه اول ااستان قم اظهار کرد: توسعه اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و برای توفیق در این مسیر نخستین گامی که باید برداشته شود، تربیت نیروی انسانی توانمند است که اجرای این مهم از مدارس و دانشگاه‌ ها آغاز شده است.

عابدی در ادامه به آموزش مهارت های دیجتیال برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش‌ مهارت‌های دیجیتال با هدف عدالت آموزشی، آموزش مهارت‌های کاربردی برای زندگی بهتر و اشتغالزایی اجرا می‌شود و این دوره‌های آموزشی به صورت ملی و رایگان است اما برای اجرای مطلوب آن نیاز است تا امکانات و تجهیزات مدارس تقویت شود.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت در ادامه با اشاره به تعاملات صورت گرفته با شرکت کوئرا و صدران و بستر سکوی جونیورا گفت: در کنار آموزش برنامه نویسی به نوجوانان، در جونیورا مهارت‌های نرم از جمله مهارت تصمیم‌گیری، کار تیمی، حل مسئله و… هم آموزش داده می‌شود.

غلام پور مدیر کل ارتباطات نیز ضمن سپاس از زحمات معاون فناوری نوآوری، لازمه اجرای بهینه طرح را انعقاد تفاهم نامه در سطح ملی دانست تا هماهنگی و تعامل از سوی مدارس به عمل آید.

براساس این گزارش در مرحله اول مقرر شد مدارس نیازسنجی اولیه از دانش آموزان علاقه مند به برنامه نویسی انجام دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.