وزیر ارتباطات: برقراری دولت هوشمند مستلزم رویکرد فناورانهتر سازمانهاست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اگر بخواهیم دولت هوشمند برقرار شود نیازمند رویکرد فناورانهتر سازمانها هستیم و اگر فرآیندهای اداری با فناوری هماهنگ نباشد اتفاقی در دولت هوشمند نمیافتاد.
به گزارش سیتنا، امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه آیین امضای تفاهمنامه مشترک همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علاءالدین رفیعزاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.
با نگرش دولتی نمیتوان خدمات فوریتهای اداری را ارایه کرد
وی افزود: بهره برداری رسمی از سامانه در روزهای آینده در استان قزوین به صورت آزمایشی آغاز و پس از رفع مشکلات احتمالی در سراسر کشور اجرایی میشود.
رفیع زاده گفت: با نگرش دولتی نمیتوان اینگونه خدمات را ارایه کرد و به همین سبب از ایرانسل کمک گرفتیم.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: خروجی این سامانه در پرداخت مبتنی بر عملکرد و تشویق و تنبیه کارمندان و مدیران اثرگذار است.
دولت هوشمند کیفیت زندگی مردم را بهبود میبخشد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ادامه این مراسم گفت: برقراری دولت هوشمند از وظایف ما و سایر وزارت خانه هاست و در دولت هوشمند باید فرایندها اصلاح و اصلاحاتی در امور ایجاد شود.
هاشمی افزود: اگر بخواهیم دولت هوشمند برقرار شود نیازمند رویکرد فناورانهتر سازمانها باشیم و اگر فرآیندهای اداری با فناوری هماهنگ نباشد اتفاقی در دولت هوشمند نمیافتاد.
وی تاکید کرد: در جلسهای که با رئیسجمهور داشتیم بحث حکمرانی دادهمحور مطرح شد. یکی از اهدافی که توسعه دولت هوشمند دنبال میکند، کمک به دسترسی به دادههای متقن و قابل اتکا برای حوزه تصمیمسازی در لایه حکمرانی است.
وی گفت: اجرای این تفاهم نامه با اتکای بخش خصوصی ما را امیدوار میکند که زحمات دولتهای گذشته در بحث دولت هوشمند شتاب بیشتری بگیرد، زیرا هنوز دولت هوشمند در زندگی مردم ننشسته است.
هاشمی گفت: با امضای این تفاهم نامه شاهد بهبود در وضع زندگی مردم و افزایش شفافیت خواهیم بود.
وزیر ارتباطات افزود: این طرح باید دادههای قابل استفاده از دستگاهها در اختیار ما بگذارد و استفاده ما از یکی از اپراتورهای برتر کشور در اجرای این طرح، ما را با سرعت بیشتر به اهدافمان خواهد رساند.
وی گفت: در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خدماتی ارایه میشود، اما بازخوردی از نوع رضایت مردم نداریم و اتفاقا مهم اینجاست که لحظه به لحظه در کنار مردم باشیم و جنس خدمات به مردم را خودمان لحظه به لحظه رصد کنیم.
وزیر ارتباطات افزود: امیدواریم اپراتور ایرانسل بتواند دستیار هوشمند را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم معرفی کند تا به سردرگمیهای آنها در این سامانه پایان ببخشد. سامانههای جزیرهای که در سازمانها توسعه پیدا کرده، اکنون مردم را سر در گم کرده است.
هاشمی گفت: در بخشهای مختلف ما سیستم نظارتی را داریم، مانند فوریتهای پلیس و امروزه با پیشرفت فناوری، ایجاد بستری تحت عنوان فوریت خدمات دولت انکارناپذیر است. این مولفه کنار دیگر مولفهها میتواند خلق خدمت کنند. باید برای پیشنهادات و نقد مردم، ابزارهای لازم را توسعه دهیم.
وی یادآور شد: در برنامه هفتم تکلیفی برای تحول دیجیتال داریم و دستگاههای اجرایی باید برنامه تحولی خود را ارائه دهند، اتفاق افتادن این مهم ضرورت دارد و وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی برای آن آماده است. اکنون نیز ما معطل امضای تفاهمنامه نماندهایم و مراحل اجرایی کار برای توسعه تمام ابعاد دولت هوشمند در حال طی شدن است که گزارش آن را به مردم خواهیم داد.
وزیر ارتباطات افزود: با سامانه ۱۲۸ امیدواریم که مردم از سامانههای جزیرهای فارغ شوند و نتیجه کار رضایتمندی بیشتر مردم باشد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید