کدخبر :286471 پرینت
29 مهر 1402 - 15:46

پیش‌خرید خدمات ماهواره‌های کوثر و هدهد توسط سازمان فضایی ایران

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: شرکت دانش‌بنیان امیدفضا یکی از شرکت‌های موفق بخش خصوصی فضایی است و بزودی دو ماهواره ایرانی را در مدار قرار می‌دهد و ما جهت حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال، برخی خدمات ماهواره‌های شرکت امیدفضا را پیش‌خرید کرده‌ایم.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، حسین دلیریان در توئیتی آورده است:

همراه با رئیس سازمان فضایی ایران از شرکت دانش بنیان امیدفضا بازدید کردیم؛ این شرکت، یکی از شرکت‌های موفق بخش خصوصی فضایی است و بزودی 2 ماهواره ایرانی را در مدار قرار می‌دهد ما جهت حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال، برخی خدمات ماهواره‌های شرکت امیدفضا را پیش‌خرید کرده‌ایم.

[node:title]

در همین راستا، حسن سالاریه و مدیران ارشد سازمان فضایی ایران طی سخنانی در جمع مدیران شرکت دانش بنیان امیدفضا، در جریان آخرین وضعیت و انجام تست‌های نهایی ماهواره‌های کوثر و هدهد که در آینده نزدیک به فضا پرتاب خواهند شد نیز قرار گرفته و برای متخصصان فضایی شاغل در این شرکت دانش بنیان آرزوی موفقیت کردند.

سالاریه همچنین، با بیان اینکه صنعت فضایی ایران در دو سال اخیر با حمایت‌های شخص ریاست جمهوری، با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، تاکید کرد: از سال گذشته که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را حمایت از دانش بنیان‌ها معرفی کردند، سازمان فضایی ایران برنامه مدونی برای عملی کردن این شعار تهیه کرد که راهبردهای کلی آن در برنامه ۱۰ ساله فضایی نیز قید شده است.

وی افزود: ما روند حمایت از دانش‌بنیان‌های حوزه فضایی را از همان سال گذشته آغاز کرده و تاکنون چند قرارداد خوب با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم که یکی از قراردادها با همین شرکت امید فضا منعقد شده که طی آن، برخی خدمات این شرکت را خرید تضمینی کرده‌ایم.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: اگرچه شعار امسال دیگر حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند حمایت از این شرکت‌ها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد چرا که ما معتقدیم، شعارهای سالانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند، صرفاً مربوط به همان سال نیست.

سالاریه در پایان گفت: روند بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان را به منظور حمایت و ایجاد انگیزه ادامه خواهیم داد تا زیست بوم فضایی کشور با مشارکت فعال بخش خصوصی شکل بگیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.