کد مطلب: 

286282

جریمه شبکه اجتماعی ایکس به دلیل سوء عملکرد در محافظت از کودکان

ناظر امنیت اینترنت استرالیا، شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل عدم همکاری با تحقیقات در مورد اقدامات ضد کودک آزاری، به مبلغ ۳۸۶ هزار دلار جریمه کرد.
ایلان ماسک

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، رگولاتور استرالیا پلتفرم شبکه اجتماعی ایلان ماسک را به دلیل عدم همکاری با تحقیقات در مورد اقدامات ضد کودک آزاری، 386 هزار دلار جریمه کرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ماسک در یک پست در نوامبر گذشته گفت که «از بین بردن استثمار کودکان اولویت شماره یک او است.»

کمیسیون امنیت اینترنتی (eSafety) از «گفتگوهای تو خالی» و بدون عمل شرکت ایکس در مورد این موضوع انتقاد کرده است.

منابع داخلی در شبکه اجتماعی ایکس پیشتر به بی‌بی‌سی گفته بودند که پس از اخراج دسته جمعی کارکنان ایکس، این شبکه اجتماعی نمی‌تواند از کاربران در برابر «اوباش مجازی» (ترولینگ) محافظت کنند.

ایکس که به عنوان توییتر هم شناخته می شود، از زمانی که ماسک آن را در سال گذشته به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید شاهد کاهش مداوم درآمد بوده است.

بر اساس قوانین استرالیا که در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد، ناظر امنیت اینترنتی این کشور می‌تواند شرکت‌های اینترنتی را مجبور به ارائه اطلاعات در مورد اقدامات ایمنی آنلاین خود کند در غیر این صورت با جریمه مواجه می‌شوند.

ناظر امنیت اینترنتی همچنین می‌تواند شرکت‌های اینترنتی را در صورت عدم پرداخت جریمه، به دادگاه بکشاند.

همچنین به گوگل آلفابت هم به دلیل پیروی نکردن از درخواست ناظر امنیت اینترنتی استرالیا برای دادن اطلاعات مربوط به مدیریت محتوای کودک آزاری، هشدار داده شده است.

اما عدم پیروی شرکت ایکس جدی‌تر بوده، به طوری که ناظر امنیت اینترنتی استرالیا گفته که شرکت ایکس نتوانسته «هیچ پاسخی به برخی از سوالات ارائه دهد، و برخی از بخش‌ها را کاملا بدون پاسخ گذاشته است.»

نهاد ناظر امنیت اینترنتی استرالیا گفته که ایکس (توییتر) به تعدادی از سوالات کلیدی از جمله زمان پاسخگویی به گزارش‌های استثمار غیراخلاقی از کودکان و اقداماتی و و ابزارهایی که برای شناسایی استثمار غیراخلاقی از کودکان در پخش زنده نیاز دارد، پاسخ نداده و همچنین نگفته که از چه فناوری‌هایی برای شناسایی مواد استثمار غیراخلاقی از کودکان استفاده می‌کند.

شرکت ایکس به ناظر امنیت اینترنت گفته که ۸۰ درصد از نیروی کار خود را در سراسر جهان کاهش داده است و در حال حاضر هیچ کارمند سیاست گذاری عمومی در استرالیا ندارد، در حالی که قبل از مالکیت ماسک بر این شرکت دو کارمند در این مورد در آن منطقه فعال بودند.

ماه گذشته ایکس توسط محققان استرالیایی به دلیل غیرفعال کردن قابلیتی که به کاربران اجازه می داد اطلاعات نادرست درباره انتخابات را گزارش کنند، مورد انتقاد قرار گرفت.

این اقدام در آستانه همه‌پرسی مهم استرالیا که در آخر هفته برای اعطای حقوق بیشتر به مردم بومی برگزار شد، باعث نگرانی شده است.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-17 08:50

افزودن دیدگاه جدید