کدخبر :286168 پرینت
22 مهر 1402 - 11:25

راه‌اندازی آزمایشی لاری دیجیتال گرجستان

طبق اعلام بانک ملی (مرکزی) گرجستان، پروژه لاری دیجیتال وارد مرحله جدیدی شده و مرحله انتخاب شرکت فناوری برای این منظور را با هدف ایجاد محیط آزمایشی آغاز کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پروژه لاری دیجیتال وارد مرحله جدیدی شده و مرحله انتخاب شرکت فناوری برای این منظور را به منظور ایجاد محیط آزمایشی آغاز نموده است. بانک ملی (مرکزی) گرجستان به منظور آزمایش قابلیت‌های فناوری سامانه پول دیجیتال بانک مرکزی و شناسایی حوزه‌های احتمالی استفاده هدفمند، در نظر دارد یک محیط آزمایشی واقعی با دسترسی محدود ایجاد کند.

پس از یک مطالعه طولانی مدت، بانک ملی فهرست اسامی 9 شرکت را منتشر کرد که دارای تجربه مرتبط و ظرفیت فناوری کافی برای آزمایش این پلت فرم در یک محیط واقعی هستند که عبارتند از: AUGENTIC GmbH، Bitt Inc.، Broxus Holdings Ltd.، Currency Network Ltd.، DCM Corp Limited، eCurrency Mint Inc.، FARI Solutions Ltd.، Ripple Labs, Inc. و Sovereign Wallet Co.

بانک ملی گرجستان از سال 2020 به طور فعال درباره ویژگی‌های پول دیجیتال بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف، یعنی نسخه‌های دیجیتالی پول که توسط بانک‌های مرکزی منتشر و تنظیم می‌شوند، تحقیق کرده است. بانک ملی همچنین در حال بررسی قابلیت‌های بالقوه لاری دیجیتال، طراحی سیستم و روش‌های استفاده از آن در بازار است. همچنین معرفی پول دیجیتال بانک مرکزی در گرجستان تعهد بانک ملی در قبال شرکای بین‌المللی است.

لاری دیجیتال می‌تواند تأثیر بسزایی بر سیاست‌های پولی و سیستم پرداخت موجود کشور داشته باشد و به توسعه فناوری‌های مالی و ظهور محصولات و خدمات مالی نوآورانه جدید کمک کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.