نقش VODها در بازارپردازی بازیهای دیجیتال
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازیهای رایانهای در تازهترین گزارش پژوهشی خود با مطالعه موردی شرکت نتفلیکس به موضوع ارتباط سامانههای ویدئو به درخواست یا همان VODها و بازارپردازی بازیهای دیجیتال پرداخته است.
به گزارش سیتنا، در گزارش بنیاد ملی بازیهای رایانهای که با عنوان ارتباط سامانههای «ویدئو به درخواست» (VOD) و بازارپردازی بازیهای دیجیتال گردآوری و منتشر شده، به نقش شرکتهای رسانهای به ویژه سرویسهای «ویدئو به درخواست» و رقابت آنها برای ایجاد سرگرمیها و تعاملات اجتماعی جدید برای کاربران اشاره شده است.
اما اینکه چگونه این شرکتهای رسانهای در تلاش هستند تا مشترکین پولی را در سرویسهای پخش ویدیویی خود حفظ کنند و در این راستا از تکنیکهای جدید بازارپردازی در این حوزه بهره میگیرند. از سوی دیگر در سالهای اخیر اقتباس بازیهای دیجیتال در قالب انیمیشن، لایو اکشن، فیلم یا سریال تلویزیونی به طور فزایندهای محبوب شدهاند و رویکرد جدیدی برای ساخت بازی بر اساس فیلمها و سریالهای محبوب نیز مطرح شده که به ارتباط دوسویه فیلمها و بازیها کمک کرده است.
در مجموع به نظر میرسد ورود سامانههای «ویدئو به درخواست» به حوزه بازی و همچنین بازارپردازی در راستا فروش بیشتر فیلمهای تولید شده، آغاز راه جدیدی برای مصرف بازیهای دیجیتال است. سرویسهای «ویدئو به درخواست» میدانند که فیلمها و نمایشهای محبوب و شناخته شده به جاذبههای اصلی برای جذب مخاطب و در نتیجه گسترش سهم بازار آنها تبدیل میشود. از این منظر با رویکرد توسعه اقتصادی و در راستای چندکاربردی شدن در صنعت سرگرمی به ساخت بازیهای موبایلی و همچنین اقتباس از آثار برتر منتشر شده بر روی سکوهای خود که نیاز به پرداخت هزینههای مربوط به مالکیت معنوی ندارند، روی آوردهاند.
این گزارش در بررسی خود با مطالعه موردی شرکت نتفلیکس به طور خاص، به این شرکت رسانهای معروف در دنیا پرداخته که سعی کرده در کنار برنامه های تلویزیونی و فیلمها، بازی های رایگانی را به مشترکان خود ارائه کند. کاربرانی که اشتراک فعال نتفلیکس دارند، میتوانند آنها را در دستگاههای آیفون، آی پد و اندروید خود بارگیری و استفاده کنند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید