کدخبر :284567 پرینت
08 شهریور 1402 - 12:49

5 تا از بهترین افزونه های سایت های آموزشی وردپرس(1402)

معرفی بهترین افزونه ها همیشه کار دشواری بوده است اما ما در این مقاله بهترین افزونه های سایت های آموزشی وردپرسی را به شما معرفی کردیم.

متن خبر

گزارش آگهی/ در صورت داشتن آشنایی با سایت‌هایی که از وردپرس استفاده می‌کنند، در می‌یابیم که این سایت‌ها برای پیشبرد هر کاری به افزونه‌های مختلفی نیاز پیدا خواهند کرد. برای سایت‌های آموزشی یا آموزش آنلاین نیز، نیاز به استفاده از افزونه‌های خاصی به راحتی حس می‌شود. سیستم‌های وردپرس در دسته قوی‌‌‌ترین و کاربردی‌‌‌ترین فریم‌ورک‌های طراحی سایت قرار می‌گیرند. به همین سبب برای این فریم‌ورک‌ها افزونه‌هایی برای ایجاد دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.
 به این‌ها افزونه‌های سیستم مدیریت آموزش آنلاین، یا Learning Managment System گفته می‌شود که به صورت مختصر از آن به عنوان LMS یاد می‌کنیم.

<div id="75978738337"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/yeE3r?data[rnddiv]=75978738337&data[respon…"></script></div>

وردپرس افزونه‌های بسیاری را برای LMS فراهم می‌کند که به کمک آن می‌توانید فعالیت‌های آموزشی مختلفی را ایجاد کرده و از طریق آن‌ها به کسب درآمد بپردازید. امکانات فراهم شده از طریق این افزونه‌ها شامل ثبت‌نام دوره‌ها، برگزاری کلاس آموزش، برگزاری آزمون آنلاین، ایجاد فرم‌های متفاوت، فروش دوره‌های آموزشی، ایجاد پرسش و پاسخ و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است. برای آشنایی بیشتر با نمونه‌‌ای از بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی: افزونه راکت جهت سرعت

از افزونه‌های به کار گرفته شده در کش وب سایت و بهینه سازی وردپرس برای افزایش سرعت لود، می‌توان به افزونه راکت اشاره کرد. این افزونه با ارائه نمره‌های pageSpeed و Core Web Vitals به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد سایت خود را به صورت قابل توجه‌‌ای بهبود دهید. با بهینه سازی سایت، پهنای باند نیز کاهش می‌یابد و در هزینه‌های ‌هاست شما نیز صرفه جویی خواهد شد. دیگر ویژگی‌های فراهم شده توسط افزونه راکت بهینه سازی پایگاه داده و دیتابیس، قابلیت فعال سازی بارگذاری تنبل یا Lazy load، بهینه سازی کدها، فایل‌ها و ایجاد کش برای سایت‌ها می‌باشد. سادگی در به کارگیری این افزونه، بدون نیاز به دانش خاصی و همچنین سازگاری آن با بسیاری از افزونه‌های رایگان و یا تجاری وردپرس باعث شده تا بسیاری از سئوکاران از آن در سایت خود استفاده کنند.

افزونه راکت (wp rocket) صرفا وظیفه فشرده سازی کدهای CSS و یا جاوا اسکریپت جهت بهینه سازی سایت شما را بر عهده ندارد، زیرا در این پلاگین شما دسترسی به امکانات بسیار مهمی دیگری از قبیل سیستم کش پیشرفته (cache) جهت بهبود سرعت لود سایت دسترسی دارید که شما را از هر گونه دانش برنامه نویسی بی‌نیاز می‌کنداگر شما نیز مانند اکثر به دنبال انتخاب حرفه ای ترین افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت لود سایت به زیر 5 ثانیه هستید، بی‌شک افزونه راکت (موشک) که با نام wp-rocket نیز شناخته می‌شود، می‌تواند جزء انتخاب اول شما حساب شود.

ویژگی های افزونه راکت

  • کش صفحات
  • تنظیمات بهینه‌سازی فایل‌های CSS
  • بهینه‌سازی فایل‌های JS
  • وضعیت کش پیش از بارگذاری
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • تنظیمات بارگذاری تنبل (LazyLoad)
  • بهینه‌سازی دیتابیس

سایت ..wpbeginner درمورد راکت اینطور میگوید: WP Rocket بهترین افزونه کش وردپرس در بازار است. این به شما این امکان را می دهد که فورا سرعت و عملکرد وب سایت وردپرس خود را بدون نیاز به مهارت های فنی بهبود بخشید.

بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی: افزونه دیجیتس برای ‌‌‌ثبت‌نام کاربران

قطعا یکی از راه‌های افزایش نرخ عضویت، ورود و فروش در سایت‌ها با وجود امکان ‌‌‌ثبت‌نام و ورود سریع در وب سایت با استفاده از شماره موبایل فراهم می‌شود. در سیستم عضویت وردپرس امکان حذف فیلد ایمیل وجود ندارد. این امر باعث منصرف شدن برخی کاربرانی که با ایمیل آشنایی کافی ندارند یا از روند تاییدیه ایمیل خوششان نمی‌آید، می‌شود. به کمک بهره گیری از افزونه دیجیتس در وردپرس این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه و تنها با استفاده از یک شماره موبایل به جای ایمیل وارد سایت شوند.

[node:title]

استفاده از شماره موبایل و رمز یکبار مصرف در وردپرس باعث آسان سازی فرآیند و فراهم سازی تجربه کاربری هرچه بهتر با بهبود امنیت سایت می‌شود. استفاده از افزونه دیجیتس این امکان را ایجاد می‌کند که فرم‌های ورود و ‌‌‌ثبت‌نام را به دلخواه خود از لحاظ استایل و ظاهر بر اساس سلیقه و نیازتان شخصی سازی کرده و در سایت قرار دهید.با افزونه دیجیتس شما میتوانید در کمتر از 5 دقیقه ثبت نام پیامکی سایت خود را فعال کنید، با استفاده از افزونه Digits، کاربران می توانند با شماره تلفن همراه خود به سادگی در سایت شما ثبت نام کنند و وارد حساب کاربری خود شوند، از دیگر امکانات فراهم شده توسط افزونه دیجیتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عضویت / ورود (احراز هویت) با پیامک
  • عضویت / ورود (احراز هویت) با ایمیل
  • عضویت / ورود (احراز هویت) با رمزعبور
  • ورود (احراز هویت) با برنامه Authenticator گوگل
  • ورود (احراز هویت) بیومتریک یا اثر انگشت
  • ورود (احراز هویت) با  Authy
  • ورود (احراز هویت) با دستگاه Yubikey
  • ورود (احراز هویت) با شبکه های اجتماعی
  • احراز هویت دو عاملی / احراز هویت سه عاملی

پشتیبانی از ارسال پیامک بر اساس پترن

لازم به ذکر است که شما می‌توانید تمامی افزونه‌های ذکر شده تا این لحظه و سایر افزونه‌های کاربردی در ادامه مطلب را از طریق وب سایت تاپ وردپرس تهیه کنید.

بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی: افزونه رنک مث برای سئو

[node:title]

یکی دیگر از موارد بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی رنک مث می‌باشد. حتما تا کنون پیش آمده که با لینک‌های 404 روبه‌رو شوید. این خطا زمانی رخ می‌دهد که وب سرور شما توانایی پیدا کردن صفحه یا فایلی را نداشته و یا خطایی صورت گرفته باشد. در اینجا افزونه رنک مث برای رفع مشکلات به کمک شما می‌آید. محبوبیت استفاده از این افزونه تا جایی پیش رفته که بسیاری از سئوکاران آن را جایگزین یواست برای مدیریت وب سایت خود کرده‌اند. از ویژگی‌های استفاده از این افزونه می‌توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره داشت:

  • راه‌اندازی سریع با نصب جادویی (Setup Wizard)
  • رهگیری کلمات کلیدی
  • محیط کاربری زیبا و کاربر پسند (Clean User Interface)
  • ادغام افزونه Rank Math با گوگل آنالیتیکس
  • پیگیری لحظه‌ای رتبه سایت (Rank Tracker)
  • رتبه کلمات کلیدی در پست‌ها (Ranking Keywords)
  • سئو پیشرفته تصاویر
  • تغییر مسیر پیشرفته
  • آنالیز 404

این شما و این شاهکاری در بین افزونه های سئو وردپرس با نام افزونه رنک مث پرو (RankMath Pro ) که توانسته((https://wptop.ir/product/rankmathpro-plugins)) در حال حاضر با قدرت رتبه 1 پیشرفته ترین و کاملترین پلاگین سئو وردپرس را به خود اختصاص دهد. پس از گذشت حدود 2 سال از مقایسه امکانات و کارایی افزونه رنک مث در مقابل یوست سئو (Yoast Seo ) هم اکنون با اطمینان کامل می‌توانیم به شما اعلام کنیم که انتخاب اول شما می‎‌تواند افزونه RankMath باشد.

سایت elegantthemes درمورد رنک مث اینطور میگوید: 

اگرچه وردپرس سئو پسند است، نصب یک افزونه سئو خوب برای کسب رتبه بالا در SERP ضروری است. انتخاب برتر ما Rank Math است که یک انتخاب عالی برای هر وب سایتی است. ویژگی هایی مانند SEO WooCommerce، مانیتورینگ 404، رابط سئوی داخلی صفحه، پیشنهادات لینک سازی، و بهینه سازی کلمات کلیدی پیشرفته را ارائه می دهد که آن را به یکی از بهترین افزونه های وردپرس در دسترس تبدیل می کند.

بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی: افزونه وردفنس جهت امنیت

سیستم وردپرس به دلیل متن باز بودن و محبوبیت بالا برای طراحی سایت بیشتر مورد حمله هکرها، بدافزارها، DDoS و ... قرار خواهد گرفت. به طور پیش فرض وردپرس مشکلات امنیتی دارد که با اضافه کردن افزونه‌ها، تلاش به رفع آن‌ها می‌کنیم. افزونه وردفنس به منظور ایجاد امنیت در وردپرس به کار می‌رود. استفاده از این افزونه این امکان را فراهم می‌کند تا به اسکن تمام بخش‌های سایت بپردازید و در صورت وجود فایل‌های مخرب آن‌ها را شناسایی و پاکسازی کنید. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می‌شود. نسخه پولی ابزارهای قدرتمند‌‌‌تری جهت محافظت همچون ابزارهای بازیابی حملات امنیتی و اسکنر بدافزار مبتنی بر سرور و ویژگی‌های امنیتی برای سایت را فراهم می‌کند.

معرفی افزونه گرویتی فروم جهت ساخت فرم

یکی دیگر از بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی گرویتی فروم نام دارد. کاربرد این افزونه در ساخت و قراردهی یک فرم یا فیلد دلخواه می‌باشد. افزونه گرویتی فروم در دسته پرقدرت‌‌‌ترین افزونه‌های وردپرس قرار می‌گیرد. گرویتی فرم امکانات کاربردی بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از این افزونه این امکان فراهم خواهد شد تا فرم دلخواه را با توجه به سلیقه خود سفارشی سازی کند. در این افزونه فیلدهای متفاوتی از جمله نام، آدرس، تلفن، ایمیل، آدرس وبسایت، فیلد آپلود، پاراگراف، انواع فیلد‌های انتخابی از جمله دراپ داون‌ها، چک باکس‌ها و دکمه‌های رادیویی و بسیاری فیلد‌های دیگر به کار رفته است. همچنین امکان ساخت فرم‌های چند صفحه‌‌ای را فراهم خواهد کرد. 

بهترین مرجع خرید بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی 

ما در این مطلب به بررسی بهترین افزونه ها برای سایت های آموزشی پرداختیم و چند نمونه از مهم‌‌‌ترین افزونه‌ها برای داشتن سایتی مناسب و بهینه را بیان کردیم. به کارگیری این افزونه‌ها تجربه بهتری چه برای شما و چه برای کاربران سایت فراهم می‌کند و در نتیجه باعث بازخورد بهتر خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت تاپ وردپرس بسیاری از افزونه‌های وردپرس را تهیه کرده و با ویژگی‌های آن‌ها و چگونگی به کارگیریشان آشنا شوید.

منبع : تاپ وردپرس

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.