کدخبر :283449 پرینت
11 مرداد 1402 - 08:54

طراحی نقشه راه شورای اطلاع‌رسا‌نی و ترویج سامانه زمین

نقشه راه شورای اطلاع‌رسا‌نی و ترویج سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با رویکرد تقسیم وظایف و شرح عملکرد برای سازمان فناوری اطلاعات ایران، به عنوان متولی فنی سامانه و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان راهبر سامانه و سایر بازیگران تبیین شد و مورد بررسی قرار گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عصر روز گذشته (10 مرداد ماه)، نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی و ترویج سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برگزار شد. در این جلسه که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران برپا شد، مازیار مباشری، مدیر کل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، بابک کیانی، معاون اقتصادی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و نمایندگانی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مرکز آمار ایران و دیگر بازیگران این بخش نیز حضور داشتند.

طی این رویداد، نقشه راه شورای اطلاع رسانی سامانه زمین با رویکرد تقسیم وظایف و شرح عملکرد برای سازمان فناوری اطلاعات ایران، به عنوان متولی فنی سامانه و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان راهبر سامانه و سایر بازیگران تبیین شد و مورد بررسی قرار گرفت.

مباشری، در ابتدا ضمن مروری بر آخرین وضعیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بیان داشت: سامانه زمین، پلتفرمی بین دستگاهی است که به انجام دو اقدام مهم و اساسی در حوزه اراضی شامل: صدور الکترونیکی مجوزهای حوزه زمین و پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای می‌پردازد. در حال حاضر 46 دستگاه ذینفع و نقش آفرین در حوزه مدیریت اراضی کشور به این سامانه متصل شده‌اند و اراضی 16 استان کشور از طریق این سامانه مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی در خصوص ضرورت تشکیل شورای اطلاع رسانی سامانه زمین گفت: شکل‌گیری تشکیل شورای اطلاع رسانی سامانه زمین در واقع به یکی از مفاد منشور همین سامانه بازمی‌گردد که چندی پیش ابلاغ شد. هدف از راه‌اندازی این شورا، با توجه به حضور دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های متعدد در این سامانه، ایجاد هماهنگی و انسجام در انجام رسالت اطلاع‌رسانی و نیز احصای شاخص‌های کلیدی عملکردی در تعامل با دستگاه‌های ذینفع به صورت آمارهای رسمی و انتشار به موقع آنها برای عموم است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.