کدخبر :283325 پرینت
08 مرداد 1402 - 10:05

تشریح بخش‌هایی از لایحه برنامه هفتم مرتبط با هوشمندسازی در کنفرانس ظرفیت

دبیر اجرایی کنفرانس ظرفیت در اطلاعیه شماره دو، با محوریت «کنفرانس ظرفیت هوشمندسازی» و موضوع «برنامه هفتم توسعه، فرصتی برای احیای هوشمندسازی»، بخش هایی از لایحه برنامه هفتم مرتبط با هوشمندسازی را تشریح کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فرامرز رستگار، دبیر اجرایی کنفرانس ظرفیت در اطلاعیه شماره دو با محوریت «کنفرانس ظرفیت هوشمندسازی» و با توجه به عنوان کنفرانس که «برنامه هفتم توسعه، فرصتی برای احیای هوشنمدسازی» است، بخش هایی از لایحه برنامه هفتم مرتبط با هوشمندسازی را تشریح کرد که به شرح زیر است:

  1. سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی نسبت به ایجاد نظام یکپارچه و هوشمند مدیریت مالی دولت اقدام نماید.
  2. شرکت های ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب مکلف اند در مورد مشترکین جدید شهری و روستایی نسبت به نصب ابزار اندازه گیری هوشمند دارای استاندارد معتبر اقدام کنند.
  3. دستگاه های اجرایی مکلف اند با همکاری وزارت نیرو در سال اول برنامه تمام منابع آبی در اختیار خود را به ابزار اندازه گیری هوشمند استاندارد مجهز نمایند.
  4. وزارت ارتباطات با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد و وزارت کشور ظرف سه ماه پس از ابلاغ این برنامه، نسبت به تدوین ضوابط و مقررات و استانداردهای لازم برای هوشمندسازی ساختمان ها به عنوان بخشی از هوشمندسازی اقدام و لوایح لازم برای اصلاح قوانین مربوط را به دولت ارسال نماید.

* توضیح: البته احکام بیشتری نیز در برنامه وجود دارد که بدون هوشمندسازی، انجام صحیح و اقتصادی آن میسر نخواهد بود.

در این راستا سخنرانان و پنلیست ها از میان مدیران و متخصصان دولتی برای ارائه توضیحات در مورد برنامه اقدام و عمل در نهاد مرتبط خود دعوت خواهند شد.

از طرفی بخش های فعال در زنجیره تامین داخلی توانمندی‌ها و راه حل‌های خود را برای هوشمندسازی در نمایشگاهی که در حاشیه کنفرانس خواهد بود، عرضه خواهند نمود.

البته تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با زنجیره تامین داخلی نیز پس از بررسی قابلیت ها و پیشنهادات برای سخنرانی و حضور در پنل انتخاب خواهند گردید.

به این ترتیب یک هماهنگی و هم‌رسانی بین سیاست ها، تقاضا و عرضه برقرار خواهد شد.

لطفا منتظر اطلاعیه های بعدی باشید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.