کدخبر :282809 پرینت
25 تیر 1402 - 08:02

متداول ترین ایرادات گوشی های موبایل

گوشی‌های موبایل از لوازم مهمی هستند که زندگی بدون آن‌ها برای بسیاری تا حدودی غیرممکن است. به این ترتیب این روزها شاهد تولید و عرضه روزافزون مدل‌های جدید و پیشرفته آن‌ها هستیم.

متن خبر

گزارش آگهی/ گوشی‌های موبایل از لوازم مهمی هستند که زندگی بدون آن‌ها برای بسیاری تا حدودی غیرممکن است. به این ترتیب این روزها شاهد تولید و عرضه روزافزون مدل‌های جدید و پیشرفته آن‌ها هستیم. با این حال علی‌رغم کلیه پیشرفت‌ها و رفع مشکلات مدل‌های قدیمی در مدل‌های جدیدتر، همچنان خراب شدن گوشی و نیاز به تعمیر گوشی رایج است. در نتیجه فرقی ندارد که مدل گوشی از نوع سامسونگ باشد یا آیفون و شیائومی، هر لحظه و هر روز امکان خراب شدن آن وجود دارد. به همین دلیل بهتر است با متداول‌ترین ایرادات گوشی‌های موبایل و نحوه صحیح تعمیر گوشی به صورت کلی آشنا شد تا در چنین مواقعی بتوان به آسانی و با خونسردی به رفع ایرادات گوشی پرداخت. در نتیجه این مطلب را به جزئیات مربوط به متداول‌ترین ایرادات گوشی‌های موبایل اختصاص داده‌ایم.

مشکل در اتصال به اینترنت

در حال حاضر اکثر کاربردها و مصارف گوشی به روشن و فعال بودن اینترنت وابسته است و نبود آن می‌تواند رسماً گوشی موبایل را بلااستفاده کند. کار نکردن اینترنت گوشی یا وصل نشدن گوشی به وای فای از مواردی است که کاربران متعددی از آن شکایت دارند. این مشکل می‌تواند ریشه در دلایل مختلفی داشته باشد و گاهی حتی مربوط به بروز نبودن مرورگر است و در واقع مشکل از اینترنت نیست. برای رفع مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی در ابتدا این موارد را امتحان کنید و در صورت عدم رفع ایراد، باید به سراغ تعمیر گوشی موبایل از طریق کمک افراد متخصص در این زمینه بروید:

  1. از فعال بودن اینترنت خط و داشتن بسته اینترنتی مطمئن شوید.
  2. گوشی را ری استارت کنید و سپس اینترنت موبایل را هم یکبار خاموش و مجددا روشن نمایید.
  3. یکبار حالت پرواز (Airplane Mode) را خاموش و روشن کنید.
  4. اگر اینترنت موبایل متصل نمی‌شود و همزمان وای فای روشن است، وای فای را خاموش کنید.
  5. اگر آپدیت یا به‌روزرسانی برای تلفن همراه وجود دارد، آن را به‌روزرسانی نمایید.
  6. از طریق قسمت Mobile Data Usage از فعال نبودن محدودیت استفاده از داده مطمئن شوید.
  7. از قسمت Mobile Data در تنظیمات گوشی موبایل، از انتخاب صحیح حالت شبکه یاNetwork Mode اطمینان حاصل نمایید.

داغ شدن گوشی

داغ شدن گوشی که با آغاز فصل گرما به تعداد دفعات بیشتری هم رخ می‌دهد، از دیگر موارد متداول‌ترین ایرادات گوشی‌های موبایل است که در بسیاری از مواقع می‌تواند نگران کننده باشد و استفاده را محدود کند. دلایل فراوانی منجر به بروز این مشکل می‌شوند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به باز بودن برنامه‌های متعدد، استفاده زیاد از اینترنت و وای فای، روشن ماندن بلوتوث در ساعات متوالی، کاور نامناسب و شارژ گوشی با شارژر غیراصل اشاره کرد. برای رفع داغ شدن باید این کارها را انجام داد و در صورت عدم رفع مشکل برای تعمیر گوشی موبایل به تعمیرکار مراجعه کرد:

  1. در هنگام شارژ کردن گوشی با آن کار نکنید و محافظ یا کاور گوشی را خارج نمایید.
  2. گوشی را در جاهای گرم به خصوص در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  3. از شارژر اورجینال و حالت ذخیره باتری استفاده کنید.
  4. برنامه‌های اضافی را ببندید و از تنظیمات گوشی فعالیت برنامه‌ها را در پس زمینه محدود کنید.
  5. در صورت عدم نیاز، اتصالات شامل بلوتوث، داده همراه، وای فای، موقعیت مکانی و غیره را خاموش کنید.

هنگ کردن گوشی

اگر از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنید، یکی از مشکلاتی که برخی اوقات شما را کلافه می‌کند، هنگ کردن آن است و می‌تواند با پایین آوردن سرعت و کند کردن گوشی هوشمند موجب اختلال در امور شود. هنگ کردن گوشی‌های شیائومی و حتی محصولات دیگر برندها به دلایل مختلف از جمله پر بودن حافظه گوشی، ویروس‌ها، تم دانلودی و باز بودن چندین برنامه رخ می‌دهد و برای رفع آن می‌توان این اقدامات را انجام داد:

  1. برنامه‌های اضافی را ببندید.
  2. برنامه‌های غیرمعتبر که امکان ویروس داشتن یا بدافزار بودن را دارند، حذف نصب نمایید.
  3. حافظه دستگاه را خالی کنید.
  4. ری استارت کردن از دیگر روش‌ها برای رفع هنگ کردن است.
  5. سیستم عامل را آپدیت نمایید.
  6. با محدود کردن استفاده از ویجت‌های خاص و پس زمینه‌های متحرک از داغ شدن گوشی یا هنگ کردن جلوگیری کنید.

شارژ نشدن گوشی موبایل

[node:title]

شارژ نشدن گوشی موبایل یکی دیگر از متداول‌ترین ایرادات گوشی‌های موبایل است که می‌تواند برای هر یک از مدل‌های میان رده و بالا رده به دلایلی نظیر خرابی باتری، آسیب دیدن کابل یا آداپتور، ایراد در سوکت و برد رخ دهد. در صورت ادامه یافتن مشکل، تعمیر گوشی به دست متخصصین تنها راه برطرف کردن است. البته پیش از آن می‌توان این موارد را هم امتحان کرد:

  1. گوشی را ری استارت کنید.
  2. گوشی موبایل را در حالت خاموش شارژ نمایید.
  3. شارژر دیگری را امتحان کنید.
  4. به‌روزرسانی سیستم عامل را انجام دهید.

خالی شدن سریع شارژ گوشی

برای بسیاری از افراد رخ داده است که گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنند و مدت کوتاهی پس از آن شاهد خالی بودن شارژ باشند. این ایراد مهم که یکی از متداول ترین مشکلات گوشی‌های سری A سامسونگ محسوب می‌شود، به خصوص در زمانی که دسترسی به شارژر امکان‌پذیر نیست، می‌تواند دردسرساز باشد. برای رفع آن می‌توان این نکات را در نظر گرفت و در صورت ادامه یافتن مشکل، به تعمیر گوشی موبایل در مراکز معتبر نیاز خواهد بود:

  1. فعالیت برنامه‌ها را در پس زمینه محدود کنید.
  2. اپلیکیشن‌های پرمصرف و اضافی را حذف نصب نمایید.
  3. اتصالات نظیر بلوتوث و داده همراه را مدام روشن نگذارید.
  4. نور صفحه نمایش را کم کنید.

خراب شدن اسپیکر گوشی

در بعضی مواقع در حال گوشی دادن به موزیک یا در حال مکالمه با شخصی، صدای اسپیکر ناگهانی قطع شده و با تغییر میزان صدای آن هم چیزی شنیده نمی‌شود. این اتفاق در گوشی‌های مختلف اندرویدی و آی او اس رخ می‌دهد و کارایی گوشی موبایل را مختل می‌کند. در این شرایط می‌توان به این شکل عمل کرد:

  1. بلندگو یا اسپیکر گوشی را از روش‌های صحیح تمیز کنید.
  2. گوشی را ری استارت کنید و از متصل نبودن به هدفون مطمئن شوید.
  3. ریست فکتوری انجام دهید.

در نهایت با وجود موارد مذکور، در اغلب اوقات پیشنهاد می‌شود که برای رفع ایرادات و تعمیر گوشی موبایل به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به سراغ افراد متخصص این کار بروید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.