کدخبر :282525 پرینت
17 تیر 1402 - 23:54

طعنه ایلان ماسک به شرکت متا: «تریدز» همان اینستاگرام اما بدون عکس است

ایلان ماسک، در پاسخ به این پرسش که آیا اپلیکیشن جدید «تریدز» تهدیدی برای توییتر محسوب می‌شود، توضیح داد: «تریدز تقریبا همان اینستاگرام اما بدون عکس است که با توجه به اینکه عکس‌ها دلیل اصلی استفاده کاربران از این گونه شبکه‌ها هستند، این اپلیکشن موفق نخواهد شد».

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از سایت اکسیوس، پس از اینکه اپلیکیشن جدید «تریدز» (Threads) وابسته به شرکت متا با هدف رقابت با «توییتر» آغاز به فعالیت کرد، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی مالک شرکت توییتر درباره این شبکه اجتماعی جدید اظهارنظر کرد.

ماسک، از طریق حساب توییتر خود در پاسخ به این پرسش که آیا اپلیکیشن جدید «تریدز» تهدیدی برای توییتر محسوب می‌شود، گفت: «تریدز تقریبا همان اینستاگرام اما بدون عکس است که با توجه به اینکه عکس‌ها دلیل اصلی استفاده کاربران از این گونه شبکه‌ها هستند، این اپلیکشن موفق نخواهد شد».

ماسک از کاربران پرسید، «چند بار کامنت‌های زیر عکس‌های منتشرشده در اینستاگرام را خواندیده‌اید؟»

او افزود: «من شخصا هرگز کامنت‌ها را نمی‌خوانم».

ماسک در توضیح توییتی درباره اشتراک‌گذاری غیرقانونی داده‌ها گفت: «به استثنای توییتر، شرکت‌های بزرگ مالک رسانه‌های اجتماعی با کمال میل این دادها را به اشتراک می‌گذارند».

ماسک درباره هشدار شرکت متا مبنی بر مسدود کردن حساب کاربری افرادی که افکار متفاوتی در تریدز منتشر کنند، با کنایه اظهار داشت: «تصور کنید اگر همه رسانه‌های اجتماعی زیر نظر مارک زاکربرگ مالک متا بودند».

شبکه توییتر، عصر پنج‌شنبه، شرکت متا را تهدید کرد که به‌دلیل راه‌اندازی اپلیکشن جدیدش از آن شکایت خواهد کرد.

تعداد کاربران تریدز از زمان راه‌اندازی به‌دلیل وابستگی آن به پلتفرم اینستاگرام به طور چشمگیری افزایش یافته است. برخی ناظران معتقدند که این برنامه یک تهدید واقعی برای توییتر به‌شمار می‌رود.

اپلیکشن تریدز در بیش از 100 کشور در دسترس است، اما این شبکه به علت برخی نگرانی‌های نظارتی هنوز در اتحادیه اروپا قابل دسترس نیست.

شرکت متا تابع قانون جدید بازارهای دیجیتال است که دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای فعالیت شرکت‌های بزرگ اینترنتی در اتحادیه اروپا وضع می‌کند.

یکی از این دستورالعمل‌ها، محدودیت انتقال داده‌های شخصی بین اپلکیشن‌های مختلف است.

پیشتر نهادهای نظارتی اروپایی زاکربرگ را متهم کردند هنگام خرید «واتس‌اپ»، داده‌های درون این شبکه اجتماعی را با بقیه شبکه‌های در مالکیت خود به اشتراک گذاشته است.

با راه‌اندازی اپلیکیشن تریدز توسط متا، جنجال بر سر کپی از اپلیکشن‌های دیگر مجددا مطرح شده است.

طبق این گزارش، راه‌اندازی تریدز تلاش مجدد دیگری توسط شرکت متا برای کپی‌برداری از سایر شبکه‌های اجتماعی به حساب آمده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.