کدخبر :282348 پرینت
12 تیر 1402 - 15:05

تاثیر هوش مصنوعی در محتوای ارائه‌ شده در اینستاگرام

شرکت متا در تلاش برای رفع ابهام در مورد نحوه ارائه محتوا به کاربران آن، گزارش مفصلی را در وب‌سایت خود منتشر کرد و توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی بر محتوای نمایش داده شده و پیشنهادی به کاربران تأثیر می‌گذارد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا گفت افشای اطلاعات مربوط به سیستم‌های هوش مصنوعی بکاررفته در الگوریتم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام در راستای سیاست شفافیت و مسئولیت‌پذیری شرکت است.

وی افزود: با پیشرفت سریع در فناوری هایی مانند هوش مصنوعی مولد، قابل درک است که مردم از فرصت‌های موجود بهره می‌برند و نگران خطرات در حال ظهور هستند.

این مقام متا فاش کرد که اطلاعات ارسال شده از سوی کاربران در «۲۲ کارت سیستمی» ذخیره می‌شود. این کارت‌ها شامل محتوایی هستند که روی تایم‌لاین کاربران، استوری‌ها، ویدیوهای کوتاه «ریلز» و دیگر بخش‌های این دو اپلیکیشن ظاهر می‌شود.

او گفت که هر کارت اطلاعات دقیقی در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی بکاررفته در رتبه‌بندی و محتوای پیشنهادی ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول در متا مثالی زد و گفت که ویژگی اکسپلور در اینستاگرام که تصاویر و ویدئوهای کوتاه را از حساب‌هایی که کاربر آنها را دنبال نمی‌کند نمایش می دهد، در سه مرحله کار می‌کند و با توصیه های ارائه شده توسط هوش مصنوعی به پایان می‌رسد. برای مثال:

جمع‌آوری محتوا: سیستم‌های هوش مصنوعی محتوا را از حساب‌های اینستاگرام، مانند عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه، جمع‌آوری می‌کنند.

سیگنال‌های نفوذ: این سیستم‌ها سپس نحوه تعامل مخاطبان با محتوا یا علایق مشابه را مطالعه می‌کنند.

رتبه‌بندی محتوا: مرحله سوم و نهایی این است که محتوا را بر اساس نمرات طبقه بندی می‌کنند و محتوایی را که تصور می‌شود برای مخاطب جالب است به جایگاه بالاتری در صفحه (کاوش) سوق می‌دهند.

به گزارش «متا»، کاربر می‌تواند با کلیک بر روی کلید ذخیره محتوا، روی این فرآیند تأثیر بگذارد و این به سیستم‌ها کمک می‌کند تا محتوای مشابه را نشان دهند و با کلیک بر روی کلید «علاقه‌مند نیستم» در محتوا، می‌تواند به شکل دیگری تأثیر بگذارد. این فرآیند به سیستم ها کمک می کند تا محتوا را در آینده فیلتر کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.