کدخبر :282133 پرینت
07 تیر 1402 - 10:18

مقابله با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی در بروزرسانی جدید اینستاگرام

به گفته متا، به‌روزرسانی‌های جدید اینستاگرام، برای کمک به نوجوانان طراحی شده‌اند که زندگی آنلاین خود را کنترل کنند و به والدین کمک می‌کند با آمادگی بیشتری به فرزندان خود کمک کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، شرکت متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، به‌روزرسانی‌های جدیدی را ارائه کرده که به نوجوانان کمک می‌کند زمان استفاده از این شبکه‌های اجتماعی را کنترل و مدیریت کنند.

این دو بروزرسانی به بزرگسالان نیز این فرصت را می‌دهند که زمان بیشتری را دور از تلفن خود سپری کنند.

متا گفت: « این به‌روزرسانی‌ها برای کمک به نوجوانان طراحی شده‌اند که زندگی آنلاین خود را کنترل کنند و به والدین کمک می‌کند با آمادگی بیشتری به فرزندان خود کمک کنند.

با به‌روزرسانی جدید، اگر نوجوانان زمان زیادی را در فیس‌بوک بگذرانند، اعلان دریافت خواهند کرد.

متا اعلام کرد: نوجوانان وقتی ۲۰ دقیقه از وقتشان را در فیس بوک بگذرانند، یک پیام دریافت می‌کنند که از آنها می‌خواهد مدتی را از برنامه دور باشند و برای خود محدودیت‌های زمانی روزانه تعیین کنند.

در اینستاگرام نیز اگر برنامه تشخیص دهد که کاربر در طول شب در حال تماشای استوری‌های دیگران است، به آنها هشدار می‌دهد.

ویژگی‌های جدید اندکی پس از راه‌اندازی «حالت بی‌صدا» در اینستاگرام ارائه می‌شوند، قابلیتی که کاربران را تشویق می‌کند برای دوستان و فالوورهای خود «مرز» تعیین کنند.

حالت آرام اعلان‌ها را بی‌صدا می‌کند و پاسخ‌های خودکاری را در قالب پیام‌های مستقیم (DM) ارسال می‌کند.

با این حالت، وضعیت «در حالت بی‌صدا» در زیر نام پروفایل‌ها در اینستاگرام اضافه می‌شود که همراه با نماد کوچک هلال ماه برای دیگران به نمایش درمی‌آید.

کاربران اینستاگرام می‌توانند «حالت بی‌صدا» را از طریق تنظیمات برنامه روشن و خاموش کنند و مدت زمانی را برای فعال‌سازی خودکار آن تنظیم کنند .

کاربران همچنین پس از گذراندن «چند دقیقه» گردش در اینستاگرام یک پیام فوری دریافت خواهند کرد که از آنها می پرسد آیا می خواهند «حالت آرام» را روشن کنند.

گفتنی است حالت بی صدا در حال حاضر برای کاربران در بریتانیا، ایالات متحده، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزلند در دسترس است، اما هنوز در سطح جهانی عرضه نشده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.