کدخبر :281825 پرینت
31 خرداد 1402 - 08:04

عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی توسط سه شرکت بین‌المللی

وزارت ارتباطات عراق، به دلیل زمان‌بر بودن فرایند توسعه زیرساخت فیبرنوری، چالش‌های مربوط به حفاری و هزینه‌های بالای کابل‌کشی در مناطق مختلف، مذاکرات خود را با شرکت‌های اسپیس اکس، آمازون و وان وب برای عرضه هر چه سریع‌تر اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان این کشور آغاز کرده‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وزارت ارتباطات عراق از عقد قرارداد با شرکت‌های بین‌المللی برای عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان این کشور خبر داد. در گزارش منتشر شده به نام شرکت‌های «اسپیس اکس»، «آمازون» و «وان وب» برای عقد قرارداد اشاره شده است.

مقامات وزارت ارتباطات عراق تایید کرده‌اند مذاکرات خود را با این مجموعه‌ها برای عرضه هر چه سریع‌تر اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان این کشور آغاز کرده‌اند.

این وزارت‌خانه در بیانیه خود «زمان‌بر بودن فرایند توسعه زیرساخت فیبرنوری، چالش‌های مربوط به حفاری و هزینه‌های بالای کابل‌کشی در مناطق مختلف» را دلیل این تصمیم‌گیری عنوان کرده است.

بر اساس این بیانیه، ایجاد تنوع منابع ارتباطی، افزایش رقابت در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و کاهش نهایی هزینه اتصال به شبکه از دیگر دلایل اجرای این طرح عنوان شده است.

وزارت ارتباطات عراق به دنبال آن است تا با فراهم‌سازی اتصال ماهواره‌ای، بهترین خدمات اینترنت را به شهروندان و سازمان‌ها ارائه کند.

عراق همچنین می‌کوشد تا از این طریق در زمره کشورهای استفاده کننده از فن‌آوری ماهواره‌های مدار پایین برای اتصال به اینترنت قرار بگیرد.

اکنون ضریب نفوذ کاربران تلفن همراه در عراق با داشتن ۳۶ میلیون مشترک حدود ۹۰ درصد است.

این کشور همچنین ۳۳/۷۲ میلیون کاربر اینترنت دارد که ضریب نفوذ ۷۴/۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت «اسپید تست»، سرعت دانلود و آپلود اینترنت در عراق در ماه می سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۲۸/۲۵ و ۲۶/۹۴ مگابیت بر ثانیه بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.