کدخبر :2794 پرینت
16 خرداد 1391 - 08:42

فیس‌بوک "دیس‌لایک" ندارد، بر ویروس کلیک نکنید!

متن خبر

یک اپلیکیشن (app) ویروسی در دو روز گذشته در فیس‌بوک پخش شده که کاربر خیال می‌کند با کلیک بر آن می‌تواند گزینه‎ی دیس‌لایک را به صفحه خود اضافه کند. فیس‌بوک چنین افزونه‌ای ندارد، این ویروس است.

 

به گزارش سیتنا، در دو روز گذشته پیغام‌هایی در فیس‌بوک منتشر شده که در آن‌ها ادعا می‌شود کاربر با کلیک می‌تواند گزینه‎ی دیس‌لایک (dislike) را نیز به گزینه‌های فیس‌بوک اضافه کند. اما یک لحظه دست نگه دارید و کلیک نکنید! این لینک‌ها آلوده هستند. این اپلیکیشن (app) و لینک ‌داخل آن صرفاَ راهی در جهت فریب کاربران فیس‌بوک و نفوذ به اکانت‌های اشخاص است.

 

کاربر با کلیک بر لینکی که عنوان آن "Enable Dislike Button" است نه تنها به طور خود‌به‌خود پیغام ویروسی را به دوستان خود نیز ارسال می‌کند، بلکه با کلیک بر آن اپلیکیشن ویروسی اجازه می‌دهد به کامیپوترش نفوذ کرده و به انجام عملیات تخریبی که می‌تواند شامل دزدی اطلاعات باشد دست بزند.

 

دویچه وله اضافه می‎کند: این تله ویروسی در حالی اکنون در فضای فارسی‌زبانان فیس‌بوک منتشر شده است که یک سال پیش از این در فیس‌بوک پخش شده بود. در همان زمان فیس‌بوک برای راحت کردن خیال کاربران اعلام کرده بود قصد افزودن گزینه دیس‌لایک را که متضاد گزینه لایک است نداشته و ندارد. چرا که همان‌طور که افزودن گزینه دیس‌لایک طرفداران خود را دارد، مخالفانی نیز دارد. مخالفانی که نگرانی آن را دارند که گزینه دیس‌لایک ابزاری شود برای نفرت‌پراکنی و زمینه‌ای برای فعالیت‌های آن دست از افراد که به دلایل مختلف در پی آزار روحی رساندن به دیگران هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

برای کسانی که مبتلا شدن فکر کنید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.