کدخبر :2784 پرینت
15 خرداد 1391 - 08:29

درخواست کمک 30 کشور دنیا از "ماهر" ایران برای مقابله با بدافزار "شعله"

متن خبر

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: 30 کشور از جمله استرالیا، هلند و مالزی و حتی کشورهایی که تاکنون با آنها ارتباط نداشتیم با مرکز "ماهر" ارتباط برقرار کرده و تقاضای کمک و ارائه ابزار پاکسازی بدافزار "شعله" را داشتند.

 

به گزارش سیتنا، اسماعیل رادکانی در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: مرکز "ماهر" سازمان فناوری اطلاعات ایران، بالغ بر یک ماه پیش موفق به شناسایی بد افزار شعله شده بود و در این مدت مشغول تهیه ضد بدافزار و ابزار پاک‌سازی مربوطه  بوده است.

 

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه این بد افزار توسط 34 آنتی ویروس دنیا قابل شناسایی نبود، پس از تهیه ابزار پاک سازی در مرکز ماهر، بالغ بر 30 کشور از جمله استرالیا، هلند و مالزی و حتی کشورهایی که تاکنون با آنها ارتباط نداشتیم، با مرکز ماهر ارتباط برقرار کردند و تقاضای کمک و ارائه ابزار پاکسازی و بدافزار داشتند.

 

رئیس مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: شناسایی این بد افزار و تهیه ابزار پاک سازی آن، پیچیدگی های خاصی داشت و نسبت به بد افزارهای گذشته، پیچیده تر بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

دورانتاش منتشر کرد : اولین ابزار پاكسازی تحت شبکه ویروس شعله W32.Flamer
به گزارش دیسنا - اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
شرکت امنیتی دورانتاش ( معتبرترین توزیع کننده محصولات آنتی ویروس برای کاربران خانگی ، شرکتی و سازمانی و مراکز داده ) ابزار پاکسازی ویروس رایانه های شعله W32.Flamer را منتشر کرد .
--------------------------------------------------------------------------------
W32.Flamer اولین بار توسط Webroot شناسایی شده است .
به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
امروز کمپانی امنیتی Webroot تائید کرد که موتور ویروس یاب این شرکت در سال 2007 موفق به شناسایی ویروس W32.Flamer شده است .
به گفته کارشناسان امنیتی ویروس W32.Flamer که با نامهای SKyWIper ، Flame و Flamer هم نامگذاری شده یکی از پیچیده ترین تهدیدات کامپیوتری است .
سخنگوی کمپانی وب روت گفته است این ویروس چیزی شبیه ویروسهای Zeus , Spyeye و TDL 4 است که تهدیداتی شناخته شده در سال 2007 بوده اند .

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.