کدخبر :278311 پرینت
21 اسفند 1401 - 12:24

ساخت کشتی جنگی چینی به وسیله هوش مصنوعی!

یک تیم تحقیقاتی که بودجه خود را از ارتش چین می‌گیرد، توانسته با هوش مصنوعی، سیستم الکتریکی یک کشتی جنگی را با سرعت و دقت بی‌‌سابقه‌ای طراحی کند و کار یک‌ساله را در یک روز انجام دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس گزارش روزنامه چینی South China Morning Post، فناوری هوش مصنوعی موفق شد کاری را که معمولاً یک سال طول می‌کشد، با استفاده از یک تیم انسانی و رایانه‌های بسیار پیشرفته در یک روز انجام دهد.

با توجه به اندازه و پیچیدگی کشتی‌های جنگی مدرن، خطا بخشی اجتناب‌ناپذیر از فرآیند طراحی هستند و یافتن و اصلاح آنها می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد.

اما وقتی محققان طراح هوش مصنوعی را با بیش از 400 کار چالش برانگیز در معرض آزمایش قرار دادند، به دقت 100 درصد دست یافتند.

نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان برخی کشورها به‌ویژه در ایالات متحده در مورد توسعه صنایع نظامی چین و توانایی پکن برای تولید کشتی‌های جنگی، وجود دارد.

کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «چین دارای 13 کارخانه کشتی‌سازی تولید کشتی‌های جنگی است و ظرفیت یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی آن از مجموع کارخانه‌های کشتی‌سازی ما بیشتر است. این یک تهدید واقعی است.»

چین قصد دارد تا سال 2025 بیش از 400 کشتی جنگی داشته باشد که یک سوم بیشتر از ناوگان آمریکاست.

محققان با اشاره به اینکه کارایی طراحی با هوش مصنوعی تاکنون جز در برنامه ریزی سیستم های الکتریکی به اثبات نرسیده است، گفتند که هوش مصنوعی وظایف را بسیار سریعتر و دقیق تر از انسان انجام می‌دهد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

آنها افزودند: ممکن است کشورهای دیگر سیستم های مشابهی را توسعه داده باشند، اما به دلیل حساسیت نظامی آنها را به طور عمومی فاش نکرده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.