کدخبر :277652 پرینت
02 اسفند 1401 - 10:41

ببینید| کنترل مسئله حقوق و دستمزدها از طریق سامانه پاکنا

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: موضوع شفافیت و عدالت در پرداخت دستمزدها توسط دولت سیزدهم پیگیری می‌شود و مسئله حقوق و دستمزدها از سال گذشته از طریق سامانه پاکنا در حال کنترل است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، احسان خاندوزی در نشست خبری امروز (دوم اسفند ماه 1401) خود پیرامون سیاست دولت در خصوص ایجاد عدالت و شفافیت پرداخت ها، بیان کرد: مسأله حقوق و دستمزدها در دستگاه های دولتی، شفاف شد و از ۴۵۰ شرکت دولتی، نزدیک ۳۴۰ شرکت مکلف شده اند و اطلاعات حقوق و دستمزد از مدیرعامل تا کارمندان در سامانه پاکنا ثبت شده است. البته در برخی ماه ها اطلاعات ناقص است اما مجموعا ثبت این اطلاعات شفافیت زیادی پیدا کرده است.

وی، ادامه داد: در زیرمجموعه های شرکت‌های دولتی دچار نقصان اطلاعات هستیم و به اصلاح قانون در این زمینه نیاز دارد و برخی شرکت ها یا بانک ها که دولت فقط مقداری سهام دارد، مکلف به رعایت سقف پرداخت نیستند؛ باید احکام دقیق‌تری درباره این دو نوع شرکت اخیر در نظر گرفته شوند تا اطلاعات این شرکت ها هم شفاف شود. مسأله شفافیت و عدالت در دستمزدها در شرکت های دولتی پیگیری شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره صدور مجوزهای صنفی گفت: این کار از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده اما نیازمند این بود که پاسخ استعلامات بر خط باشد و کندی به این دلیل است که در این استعلامات اختلالاتی به وجود آمده که امیدوارم این مشکل فنی برطرف شود.

خاندوزی درباره رویکرد دولت درباره روش‌های ارائه خودرو گفت: روش قرعه‌کشی مثل سایر روش‌ها مزایا و معایبی دارد و سیاستگذار باید بهترین روش را در هر مقطع انتخاب کند. ما در حال حاضر سازوکار ارائه خودرو در بورس را ادامه می دهیم.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.