کدخبر :295256 پرینت
08 خرداد 1403 - 10:55

خاندوزی: اقدام حقوقی علیه شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ندادند، صورت می‌گیرد

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد که سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود درخصوص سود سهام عدالت عمل نکردند، اقدام حقوقی خواهد کرد، چراکه موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مسئله به نتیجه برسد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری امروز خود با اشاره به تازه ترین گزارش منتشر شده بانک جهانی گفت: در نشست‌های قبلی به استناد داده های منابع آماری داخلی و رسمی کشور روند بهبود شاخص های کلان را تشریح می کردم اما در نشست امروز به استناد گزارش تازه بانک جهانی به تشریح عملکرد دولت سیزدهم در شاخص های کلان می پردازم.

وی افزود: در گزارش تازه بانک جهانی، رشد اقتصادی ایران در چهار سال گذشته با واژه های «پایدار» و «مقاوم شده» توصیف شده است.

خاندوزی اظهار کرد: تغییر مسیر رشد اقتصادی از شرایط ناپایدار دهه نود به شرایط پایدار و باثبات مورد تاکید و تایید گزارش بانک جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: به اذعان این گزارش، نرخ فقر در ایران نیز از عدد ۲۹.۳ درصد به ۲۱.۹ درصد کاهش پیدا کرده و تقریبا ۶.۵ میلیون نفر از خط فقر خارج شده اند.

خاندوزی گفت: بر اساس این گزارش رشد مصرف خانوارهای واقع شده در ۴۰ درصد دهک‌های پایین کشور نسبت به ۶۰ درصد دهک‌های بالا، افزایش بیشتری پیدا کرده است.

وی تاکید کرد:شدت وضوح اتفاقات در دولت آقای رییسی به نحوی آشکار بوده که قابل چشم پوشی در گزارش‌های رسمی خارجی نیز نبوده است.

او گفت: علاوه بر آن پیش‌بینی‌های امسال و سال آینده در گزارش‌های مذکور عنوان می‌کند که برآوردها برای رشد اقتصادی واقعی سرانه خوش بینانه تر است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به چرخش درآوردن چرخ های اقتصادی دولت همواره مورد تاکید آقای رییسی بود گفت: ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی کشور به صورت کامل در این دولت تخصص یافت و بودجه عمرانی از ۷۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۳۰۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت .

او گفت: تکمیل پروژه های عقب مانده و زمین مانده و همچنین پروژه های آبرسانی طرح انتقال آب رسانی به زاینده رود از جمله موارد متعددی بود که رئیس جمهور تاکید داشت.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد، اما باقیمانده اندک دیگری نیز وجود دارد که سرجمع آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتا سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مسئله به نتیجه برسد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.