کدخبر :2764 پرینت
12 خرداد 1391 - 09:39

هشدار شدید اللحن سازمان ملل در مورد ویروس "شعله آتش"

متن خبر

آژانس همیارى کشورها در بناى زیرساخت‎ها - از نهادهاى تابع سازمان ملل متحد - هشدار شدید اللحنى را در مورد ویروس جدید "فلیم" یا شعله صادر کرد.

به گزارش سیتنا، العربیه در خبری اعلام کرد: این ویروس برخی کشورها از جمله ایران را مورد تهاجم قرار داده و طبق آخرین گزارش‎ها به بعضى از کشورهاى خاورمیانه نیز راه یافته است.

مارکو اوبیسو هماهنگ کننده امنیت الکترونیک در اتحادیه‎ی بین المللى شبکه‎هاى ارتباطات، وابسته به سازمان ملل متحد، در این رابطه گفت: "این شدیدترین هشدارى است که نسبت به خطر یک ویروس کامپیوترى مى‎دهیم".

وى در یک مصاحبه که متن آن را "رویترز" مخابره کرده است، گفت: هشدار ویژه ما که تفاصیل آن به همه کشورهاى عضو سازمان ملل خواهد رسید، مبتنى بر این است که ویروس "فلیم" یک ابزار تجسسى خطرناک است که هدف از آن تخریب یک زیرساخت حساس است.

العربیه اضافه می‎کند: ایران نیز به نوبه خود فاش ساخت که ویروسى با این مشخصات کشف کرده و توانسته است، برنامه اى علیه آن بسازد که قادر به شناخت ویروس مخرب و خنثى کردن عملکرد آن است.

"کاسپرسکى لاب" که یکى از بزرگترین شرکت هاى سازنده نرم افزارهاى ضد ویروس در سطح جهان به شمار مى آید، با صدور بیانیه اى اعلام کرد که کارشناسان این شرکت ضمن شناسایى ویروس "فلیم" اتحادیه بین المللى ارتباطات را در جریان گذاشته اند.

 

سیتنا (CITNA.IR) اضافه می‎کند؛ خبر شناسایی بدافزار Flame (شعله آتش) برای نخستین بار از سوی مرکز ماهر ایران اعلام شد که طی چند روز گذشته مورد استناد نهادهای علمی و تخصصی این حوزه در سطح دنیا نظیر آزمایشگاه بدافزار مجارستان، سیمانتک، مک آفی، سوفاس و غیره قرار گرفت و رسانه های جهان از این اتفاق به عنوان موفقیت ایران در حوزه امنیت فضای مجازی یاد کردند.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

پای ویروس شعله آتش ( Flame , Flamer , Worm_Flamer.A ) هم به وزارت امنیت داخلی آمریکا باز شد .
این وزارت خانه روز 2 June نسبت به شیوع و حمله ویروس شعله و هدف قرار گرفتن وزارت خانه ها و شرکتهایی آمریکایی هشدار داد .
این وزارت خانه این ویروس را تهدیدی بالقوه برای شرکتهای آمریکایی دانست .
ویروس شعله اولین بار در سال 2007 مشاهده شد و اقدام به استراق سمع و سرقت اطلاعات می کند .
از نکات جالب توجه در رابطه با این ویروس حجم 20 مگابایتی آن است که در مقایسه با دیگر ویروسها بسیار زیاد است .
بر طبق اولین گزارشات این ویروس برخی کشورهای خاورمیانه را هدف قرار داده است که می توان به ایران , .... اشاره نمود .

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.