کدخبر :2757 پرینت
11 خرداد 1391 - 20:53

اعتراف مجری صدای آمریکا به داشتن رابطه‎ی نامشروع + سند

متن خبر
مجری صدای آمریکا در واکنش به خبر روزنامه وطن امروز که با تیتر 'قالپاق‌دزدی که مجری VOA شد' در وبلاگ شخصی خود دست به اعتراف زد.

به گزارش سیتنا به نقل از جام نیوز، آرش سیگارچی مجری شبکه صدای آمریکا، روز پنجشنبه 11 خرداد(May 31) در وبلاگ شخصی خود نسبت به خبری که روزنامه وطن امروز درباره وی نوشته بود واکنش نشان داد.
روزنامه وطن امروز روز سه شنبه مطلبی در صفحه اول خود با تیتر "قالپاق‌دزدی که مجری VOA شد"منتشر کرد و نوشت: «آرش سیگارچی که اکنون در صدای آمریکا مشغول به فعالیت است در سال 1375 مرتکب 2 فقره سرقت (سرقت اسباب و اثاثیه‌ و طلاهای منزل فردی به نام محمدجواد ثنایی و سرقت قالپاق‌های اتومبیل فردی به نام محمدنقی مهرورز) شده است.
سیگارچی همچنین پیش از این سابقه ارتباط نامشروع با یکی از اهالی منطقه گلسار (گیلان) را داشته که در ارتباط با این جرائم توسط نیروی انتظامی بازداشت می‌شود. پس از رسیدگی قضایی به موارد مندرج در این پرونده طی حکمی به شماره 75/6515 از سوی شعبه دادگاه عمومی شهرستان رشت محکوم شده که در مورخ 1376/7/30 پس از ارجاع به دایره اجرای احکام به تحمل 3 ماه و یک روز حبس و جزای نقدی محکوم شده است.
آرش سیگارچی مدتی را نیز در یکی از نشریات محلی گیلان سردبیر بوده است. قالپاق دزد دیروز و کارمند امروز VOA، در سال‌های 82 و 83 براساس موارد اتهامی همچون ارتباط با عناصر ضدانقلاب خارج از کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری‌اسلامی، توهین به پیامبر اکرم(ص)، توهین به مراجع تقلید، توهین به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و… بازداشت و تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و به 3 سال حبس محکوم می‌شود.»

 

 

انتشار این مطلب باعث واکنش این روزنامه نگار فراری شد. وی در وبلاگ شخصی اش سعی کرد به توجیه اتهامات و جرم های سیاسی و اخلاقی خود بپردازد.
سیگارچی که در دفاعیه خود ضمن اعتراف به تمامی مطالب و اتهامات وارده در خبر وطن امروز، نوشت: «مثل هر انسانی، ممکن است من هم در کارنامه زندگی ام خطا یا خطاهایی داشته باشم. بخصوص دوران نوجوانی که معمولا آدم ها لغزش شان بیشتر است. اما فکر می کنم نویسندگان روزنامه وطن امروز به خطا رفته اند. نمی دانم شما در زندگی پایتان به کلانتری باز شده یا نه. در ایران برای من بارها این اتفاق افتاد:
- دستی کشیدن با ماشین در گلایل گلسار
- صدای بلند نوار
- کورس در لاین مخالف خیابان
- شرکت در میهمان دوستان (مختلط)
- راه رفتن با دوست دختر در خیابان
- خوردن در ملاء عام در ماه رمضان
- و ….
نمی دانم کدام این بازداشت ها برایم پرونده شد. اما چون هیچکدام به حکم قطعی دادگاه منتهی نشد، فکر می کنم پرونده ای نشده باشند.
یکی دوبار بازداشت ها جدی بود. یکبار اش، درگیری با یک مامور بود که به دادگاه کشیده شد. اما به جریمه محکوم شدم.
یک پرونده هم بود که بعد از دعوای حقوقی به ده هزار تومان محکوم شدم.»
مجری شبکه دولتی صدای آمریکا بعضی دیگر از مطالب "وطن امروز" را نیز "اتهاماتی توصیف کرد که منجر به حکم قطعی نشده است و افزود: «درک من از حقوق به عنوان یک فارغ التحصیل رشته کارشناسی حقوق این است که در یک دعوای حقوقی، حکم قطعی ملاک است. این را چرا می گویم. شما امکان دارد به قتل متهم شوید و دادگاه بدوی، رای به مجرمیت شما بدهد. در انتهای این حکم می نویسند رای قطعی نیست و معمولا 20 روز فرصت تجدیدنظر دارید. اگر شما یا طرف مقابل دعوا (شاکی یا مدعی العموم) اعتراض کنید و پرونده در تجدید نظر یا دیوانعالی ایران، شما را مثلا تبرئه کند، این رای قطعی ست. آن وقت کسی نمی تواند به شما بگوید شما قاتل هستید. این غلط است. حالا که دست شان به ما نمی رسد، پرونده هایی که از ما در ایران مانده را می گردند تا چیزی پیدا کنند.»
وی همچنین به رابطه نامشروع خود نیز اعتراف کرد و ادامه داد: «من سال 77 یک پرونده داشتم که جریمه رابطه نامشروع، همان 10 هزار تومان بود. البته فکر بد نکنید. رابطه نامشروع اسمش بزرگ بود و الزاما رابطه جنسی نبود. آن روزها اگر دختر و پسری را در خیابان ، تنها در حال حرف زدن می گرفتند، جرم شان رابطه نامشروع بود.»
آقای سیگارچی در این مورد ضمن اعتراف به داشتن رابطه نامشروع با مبهم گویی سعی در فرار از این رسوایی دارد و مشخص نکرده است که واقعا رابطه وی از چه نوعی بوده است.
با این مطلب آقای سیگارچی به یاد دسته گل دیگر صدای آمریکا می افتیم که ایشان هم خود را وارد این ماجرا کرده بود. در تاریخ 1390/3/24 سیگارچی ضمن اعتراف به تجاوز جنسی در صدای آمریکا، توجیه هایی برای جام نیوز فرستاد که بد نیست یک بار دیگر با هم بخوانیم:
در پی انتشار خبری با عنوان "خانم ها مراقب باشید، صدای آمریکا امن نیست" و اشاره به ماجرای تجاوز مهدی فلاحتی به همکار خود در این شبکه، آرش سیگارچی مجری صدای آمریکا جوابیه ای را برای جام نیوز ارسال کرده است که متن و پاسخ به آن را در زیر مشاهده می کنید.
«سلام. نمی دانم ، شاید این ساده لوحی محض باشد ، اما انتظار دارم پاسخم را در اینجا منعکس کنید :
این پاسخ سازمان صدای آمریکا نیست بلکه ادای احترام من به مخاطبم است.
اینجا در آمریکا هیچکس حق ندارد در حین کار کسی را به خاطر تبعیض جنسیتی ، سن ، رنگ و نژاد مورد سوء استفاده قرار دهد. آنچه تحت قانون "سکشوال هرسمنت" نام گرفته ، آنقدر مهم است که گاهی حتی می تواند مهمترین سیاستمداران را به پای محاکمه بکشاند. در این نوع شکایت ، حتما مراد از تجاوز آن نیست که شما در ذهن تان دارید. گاهی حتی استفاده از واژه های نامانوس جنسی هم می تواند حکم "سکسوال هرسمنت" داشته باشد.
بنابراین ذوق زده نشوید. آنچه هم در مورد آن دو همکار و همکار سابق ما روی داده ، خارج از این قوانین نیست. خوشبختانه پرونده های اینچنینی در آمریکا به دقت رسیدگی می شود، پس نگران نباشید.
این ویژگی قانون در آمریکاست که هیچکس در امان نیست از رییس جمهوری تا ساده ترین آدم ها.»
آرش سیگارچی
پاسخ جام نیوز:
با تشکر از آقای سیگارچی که به رغم سیاست صدای آمریکا باز هم تجاوز مهدی فلاحتی به خانم الف.س را تأیید کرد. از ایشان می خواهیم قبل از اینکه به خاطر این روشنگری مانند خانم الف .س مورد لطف صدای آمریکا قرار گیرد پاسخ دهد که تجاوز مذکور از کدام نوع بوده است؟ 
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

از صب پاشین به این و اون گیر بیخود بدین تا تنگ شب کار دیگه ای که ندارین که

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.