کدخبر :271681 پرینت
02 شهریور 1401 - 10:24

تلفن 124؛ یکی از پیشتازترین تلفن‌ها و سامانه‌های خدمت‌رسان به مردم

سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: سامانه 124 در بستر مناسبی شکل گرفته که در آن شکایت مردم در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، همایش و نشست مسئولان مراکز یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تبیین ساختار جدید نظام پاسخگویی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این نشست حسین فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: یکی از پیشتازترین تلفن ها و سامانه های خدمت رسان به مردم ، تلفن 124 است.

وی افزود: این سامانه در بستر مناسبی شکل گرفته که در آن شکایت مردم در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد. البته در سالهای اخیر زیرساختهای نرم افزاری لازم آن توسعه نیافته و با مشکلاتی روبرو شده بود. اما با استقرار دولت سیزدهم و برنامه ها و تمهیدات وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در راستای پاسخگویی مناسب به مردم، این موضوع به عنوان یکی از اهداف و برنامه های وزیر در پاسخگویی مناسب و سریع به مردم و دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و ارتباط دو سویه به آنها مدنظر قرار گرفته است.

سرپرست سازمان حمایت همچنین ادامه داد: این سامانه درحال حاضر علاوه بر تبادل اطلاعات، نظرات، مشکلات و شکایات مردم را نیز دریافت و پیگیری می نماید. این مرکز بعنوان یک رابط اصلی برای ارائه خدمات به مردم در تمام موضوعات مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش ارتباطی یافته و با توسعه زیرساخت‌های مناسب نرم افزاری در حداقل زمان مطالبات را پیگیری و منعکس می نماید.

یکی از پیشتازترین تلفن ها و سامانه های خدمت رسان به مردم، تلفن 124 است.

وی همچنین اضافه کرد: اما کماکان یکی از راه‌های اصلی طرح موضوعات شکایات مردم در زمینه صنفی و تخلفات واحدهای اقتصادی از طریق تلفن 124 است.

فرهیدزاده تصریح کرد: با توجه به ارتباط موضوع این سامانه با وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پاسخگویی بهنگام، دسترسی سریع به مطالبات، استفاده از آخرین اطلاعات و آمار در راهنمایی مخاطبین بسیار مورد تاکید است.

وی همچنین به ارتباط این سامانه و سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا)؛ پرداخت و متذکر شد: سامانه سیمبا به نرم افزار مربوط به تلفن 124 متصل است و ضمن پیگیری شکایات به صورت برخط موضوع در رسیدگی به واحدهای بازرسی و نظارت قرار می گیرد و انعکاس نتیجه مطلوب برای تماس گیرندگان انجام می شود این سامانه نسبت به تسریع و پاسخگویی بهنگام به متقاضیان موثر عمل نموده و تداوم ارتباط و رفع مشکلات این ارتباط منجر به افزایش بهره وری و کاهش نارضایتی مردمی می شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه ضمن پاسخ به سوالات همکاران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها موارد درخواستی برای رفع مشکلات و هرچه بهینه شدن این سامانه بود مطرح و بحث و تبادل نظر گردید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

ماکه هرچه زنگ میزنیم اصلا پاسخی نمی‌دهند
اصلا انگار قرارداد بسته با مخابرات
هر دفعه زنگ میزنی ۳۵ دقیقه تا یکساعت تو صفی بعد هم اگر خدا خواست و قطع نشد، وسط صحبت با اپراتور تلفنت رو قطع میکنن.
اصلا اساس این کار خودش دزدی و بی قانونی و حمایت از هرج و مرجه
سلام
در مورد قیمت خودروهای مونتاژی شرکت آرین پارس موتور که به صورت غیرقانونی حدود ۶۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داده و به صورت کلاهبرداری از مردم به زور میخواد پول بگیره چرا نه سازمان حمایت از مصرف کنندهو نه شورای رقابت با این تخلف برخورد نمی کنن...آیا شایعه گسترده روابط ناسالم بین مدیران شرکت آرین پارس موتور و سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت واقعیت داره ؟!!!!
باسلام
در مورد شرکت رامک خودرو که نام خود را به نورا موتور تغییر داده چرا هیچ اقدامی صورت نمیگیرد .
ثبت نام سال ۹۸را تازه با تعهد عدم شکایت از شرکت، با قیمت تقریبا برابر یا بالاتر از بازار از طریق نمایندگی تحویل دادند واقعا ظلمه
باسلام. درخصوص تحویل خودرو پژو پارس مرحله اول تحویل تابستان 1402 ایران خودرو پاسخ و اطلاع رسانی درستی انجام نمی دهد و الان بلا تکلیف هستیم که تبدیل کنیم یا استاندار مجوز می دهد .
سلام. یک ساعت میگه موقعیت شما یک. هیچ خیر ندیده ای هم پاسخگو نیست.
دیروز رفتم یک گوشی بخرم از فروشنده پرسیدم چند قیمتش گفت هفت میلیون صدکارتم که داخل ان شش میلیون هشتصد بود کشید گفت نهصد هزار تومان دیگه بده گفتم من باید 300 هزار تومان بدم گفت نه با ریجستر گارانتی میشه هفت هفتصد گفتم نمی خوام گفت دیگه نمیشه مالیات میاد خلاصه گوشی هفت وصدی را هفت میلیون هفتصد از من به زور گرفت...
سلام ، الان مدت زیادی از ثبت‌نام خودروهای وارداتی میگذره که در سه مرحله تعداد کمی ارائه شد و هر بار پس از اولویت بندی جواب عدم تخصیص برای بنده اومده ، لطفاً بفرمایید بنده که امتیازم 20499 می‌باشد کی نوبتم میشه ، ضمن اینکه از اغاز ثبت نام تاکنون 8 ماه گذشته ، از طرفی در مرحله سوم قیمت های علی حساب با رشد 300 الی 400 میلیونی نسبت به مراحل 1و 2 داشته و ظاهراً هیچ نهادی هم نظارت نمیکنه ، و بالاخره بنده که الان یکساله ماهه ماشین ندارم و بشدت اذیتم تکلیفم چیه ، چرا که نباید پلاک فعال داشته باشم

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.