کدخبر :268871 پرینت
28 اردیبهشت 1401 - 16:25

ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در توسعه شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل اداره توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات گفت: افزایش میزان بهره‌وری و عملکردی در توسعه شبکه ملی اطلاعات منوط به کنار هم قرار گرفتن اعتبارات بخش دولتی و خصوصی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، هادی ملکی‌پرست در کنفرانس ظرفیت با رویکرد شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها(اختصاصی پردازشگرها و ذخیره‌سازها) که 27 اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به تشریح پیشنهاد «ایجاد زنجیره ارزش در پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات به روش جمع‌سپاری» با هدف افزایش میزان بهره‌وری و عملکردی  پرداخت و از طرح ابرایران به عنوان نمونه‌ای موفق نام برد.

ملکی‌پرست در این کنفرانس به بررسی وضعیت گذشته توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور پرداخت و بیان داشت: پیش از این دولت به عنوان کارفرما، وظیفه توسعه شبکه ملی اطلاعات را به عهده داشت و همواره با چالش‌های اساسی مانند جذب پیمانکار، تامین اعتبار، نگهداری، سرویس، تحویل پروژه و نظارت مواجه بود که با محدویت‌های منابع مالی، انسانی، ساختار سازمانی و مقررات و ضوابط همراه بود.

وی ایجاد نگرش نوین اجرایی در توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات را یک نیاز ضروری دانست و گفت: در گام نخست، می‌‌بایست دولت و بخش خصوصی نه به مثابه کارفرما و پیمانکار، بلکه به عنوان شریک در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاری مشترک یا جمع سپاری، نگهداری و تداوم سرویس توسط بخش خصوصی، ارایه سرویس و بهره‌برداری ملی، نظارت و سیاست‌گذاری به شیوه مطلوب‌تری صورت می‌گیرد.

مدیرکل شما، افزایش میزان بهره‌وری و عملکردی در توسعه شبکه ملی اطلاعات را منوط به کنار هم قرار گرفتن اعتبارات بخش دولتی و خصوصی دانست.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.