کدخبر :266981 پرینت
21 اسفند 1400 - 13:32

ضرورت ایجاد سامانه هوشمند برای شکایات از کسب‌و‌کارهای اینترنتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به این‌که حجم فروش و مبادلات الکترونیکی به شدت رو به افزایش است، راه‌اندازی سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR) یک ضرورت بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پایان مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط(CODR)  راه‌اندازی این سامانه هوشمند را با توجه به افزایش حجم معاملات الکترونیکی، یک ضرورت دانست.

فاطمی‌امین افزود: این سامانه برای رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی به صورت داوری جمعی و برخط است.

وی راه‌اندازی این سامانه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به این‌که حجم فروش و مبادلات الکترونیکی به شدت رو به افزایش است، راه‌اندازی این سامانه یک ضرورت بود.

رسیدگی سریع‌تر به شکایات از کسب‌و‌کارهای اینترنتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت ماهیانه دو هزار و ۵۰۰ شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه هوشمند، رسیدگی به این‌گونه شکایت‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان این‌که این سامانه الزامات بسیار محکمی دارد، تأکید کرد: سامانه برخط(CODR) بیشتر نقش بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی خواهد داشت و این سامانه در رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی که برای ما بسیار مهم است، تأثیر زیادی دارد.

سادگی و تسهیل استفاده از سامانه برخط CODR

وی با اشاره به سادگی و تسهیل استفاده از سامانه برخط(CODR) بیان کرد: خریدار با یک کلیک روی نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد) در درون همان سایت می‌تواند نسبت به ارسال شکایت و پیگیری شکایت خود اقدام کند.

جمع سپاری و داوری جمعی در سامانه برخط CODR

وی جمع سپاری و داوری جمعی را از دیگر ویژگی‌های این سامانه دانست و ادامه داد: داوری جمعی به صورت برخط بدون هیچ‌گونه هزینه تشکیلاتی و ساماندهی از طریق خود مردم انجام می‌شود.

اعمال سریع نتایج داوری برای کسب‌وکارهای اینترنتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین الزامات اجرای احکام را از دیگر مزایای این سامانه دانست و تصریح کرد: زمانی که داوران حکم به تخلف یک نماد اعتماد الکترونیکی (کسب‌وکارهای اینترنتی) دادند، حکم مورد نظر در مدت زمان کوتاهی اعمال می‌شود.

نقش مهم سامانه CODR در رتبه‌بندی کسب‌وکارها

فاطمی‌امین در ادامه به نقش مهم سامانه برخط(CODR) در رتبه‌بندی کسب‌وکارها اشاره کرد و گفت: به موضوع رتبه‌بندی اهمیت می‌دهیم و برنامه ویژه‌ای در این حوزه داریم. رتبه بندی در واقع آبروی یک کسب‌وکار محسوب می‌شود.

بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی

وی در پایان تأکید کرد: این سامانه هوشمند، بازدارندگی لازم را برای پیشگیری از تخلفات احتمالی ایجاد می‌کند و تعامل هر چه بیشتر کسب‌وکارها را با خریداران به وجود می‌آورد.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.