کدخبر :265308 پرینت
25 دی 1400 - 21:51

کاهش قابل توجه سرعت اینترنت طی روزهای اخیر؛ لزوم پاسخگویی شرکت زیرساخت

علی رغم اعلام هفته گذشته وزیر ارتباطات مبنی بر ترمیم خرابی مسیر فیبرنوری دریایی به سمت قطر و بازگشت ۴۳۰ گیگ به پهنای باند اینترنت کشور، گزارش‌های دریافتی سیتنا از مناطق مختلف کشور حاکی از اختلال‌های متناوب و کاهش سرعت اینترنت ثابت و همراه طی روزهای اخیر است، لذا انتظار می‌رود شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی تخصیص پهنای باند به اپراتورهای کشور است، گزارش‌های دوره‌ای و متناوب در خصوص وضعیت پهنای باند مصرفی و میزان پهنای باند ارائه شده به اپراتورها ارائه دهد.

متن خبر

گزارش‌های دریافتی خبرنگار سیتنا از مناطق مختلف کشور حاکی است که طی روزهای اخیر، اینترنت در حوزه‌ی ثابت و همراه با اختلال‌های متناوب و کاهش قابل توجه سرعت مواجه شده است.

جالب آنکه اواخر هفته‌ی گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: با ترمیم خرابی مسیر فیبرنوری دریایی به سمت قطر، ۴۳۰ گیگ به پهنای باند اینترنت کشور بازگشته است.

ولی آنچه که کاربران با آن مواجه اند ادامه‌ی اختلال‌ها و سرعت پایین اینترنت است که عملا در این روزها مشکلات متعددی برای کسب‌وکارها و آموزش مجازی فراهم نموده است.

انتظار می‌رود شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی تخصیص پهنای باند به اپراتورهای کشور است، گزارش‌های دوره‌ای و متناوب در خصوص وضعیت پهنای باند مصرفی و میزان پهنای باند ارائه شده به اپراتورها ارائه دهد؛ چراکه اپراتورها یکی از مشکلات اصلی سرعت پایین اینترنت در کشور را محدودیت در میزان پهنای باند دریافتی از شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام می‌کنند.

انتهای پیام
 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.