کدخبر :261787 پرینت
08 مهر 1400 - 18:27

معضل جدید انبوه تبلیغات و فروش کتاب‌های دکوراتیو در فضای مجازی

حجم گسترده‌ تبلیغات و فروش کتاب‌های دکوراتیو در صفحات اینستاگرام و بازار، موجب نگرانی جمعی از کاربران فضای مجازی شده است.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، مدتی‌ست که در برخی از صفحات اینستاگرامی و در بازار ایران فروش کتاب‌های دکوراتیو به فروش گذاشته می‌شود که متقاضیان زیادی هم دارند. کتاب‌های دکوراتیو، کتاب‌هایی هستند که فقط جلد می‌باشند و داخل‌شان فضایی برای قرار دادن انواع وسیله‌ها است و کارکردی جز زیبایی فضا و دکور خانه ندارند و طرح‌ها و نقش‌هایی با نمایه‌هایی از فشن و مد دارند و غالبا فقط لوگوی برندهای مختلف مانند گوچی، ال‌وی، پرادا، شنل، هرمس، فندی، تام‌فورد، دیور و ... را دارا هستند که گاهی نیز در قالب تصویر یک عطر و ادکلن یا لباس خودنمایی می‌کنند.

کاربران بسیاری در صفحات اجتماعی به این موضوع پرداخته‌اند و عنوان می‌کنند در حالیکه برخی برای خرید کتاب با مشکل گرانی قیمت آن روبرو هستند، عده‌ای پیگیر خرید کتاب‌های دکوراتیو می‌باشند و کتاب‌های بی‌برگ را در کتابخانه خود کنار یکدیگر قطار می‌کنند تا ظاهری زیبا به فضایی که در آن زندگی می‌کنند ببخشند.

[node:title]

این کاربران کتاب‌های دکوری را ابداعی ضدفرهنگی می‌دانند که قلب فرهنگ را نشانه گرفته است و عنوان می‌‌کنند به جای اینکه کتابی در خانه داشته باشیم که به دانش‌مان بیفزاید و ما را وادار به تفکر کند تا شاید مسیر بهتری برای زندگی خود برگزینیم به سمت کتابخانه‌ای تو خالی روی آورده‌ایم و این یعنی؛ سوق پیدا کردن جامعه به سمت تظاهر و مصرف‌زدگی.

[node:title]

کاربرانی عنوان می‌کنند مدیران و فعالان فرهنگی باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند و به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد. کاربرانی نیز عنوان می‌کنند اگر کسی قصد دارد دکور خانه خود را اینگونه پر کند بهتر است کتاب بخرد حتی اگر آن را مطالعه نمی‌کند تا به این ترتیب از صنعت چاپ و انتشارات حمایت کرده باشد.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.