محبوبیت توئیتر در هند رو به کاهش است
محبوبیت توئیتر به عنوان یک ابزار ارتباطی معتبر میان بخشهای مختلف دولت هند در حال کاهش است. در این میان وزارت خانههای این کشور سعی دارند اپ «کو»(Koo) را ترویج کنند که داخل هند توسعه یافته است.
به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: مقامات دولتی هند در مخالفت با رفتارهای توییتر و عدم همخوانی آن با قوانین کشور، اپ جایگزینی به نام «کو» را ترویج می کنند.
یکی از کاربران رده بالای هندی در شبکه اجتماعی کو، آشوینی وایشنا وزیر فناوری اطلاعات جدید این کشور است که از ماه جاری در این سمت فعالیت میکند. او حساب کاربری خود در «کو» را باز کرده و مدت کوتاهی پس از آن اعلام کرد تحقیقاتی درباره همخوانی توئیتر با قوانین سختگیرانه جدید آغاز میکند. این در حالی است که اطلاعات مذکور در حساب کاربری توئیتر وی با بیش از ۲۵۸ هزار فالور پست نشده بود.
یکی از مقامات دولت در این باره میگوید: ایده اصلی چنین طرحی، ایجاد اپ جایگزین برای توئیتر است.
این در حالی است که مقامات و وزرای عضو حزبBJP هند نیز همین عقیده را دارند. آنها از رفتار ستیزه جویانه توئیتر آزرده شدهاند.
دولت ملی گرای نارندا مودی نخست وزیر فعلی هند، نخستین بار در ماه فوریه ۲۰۲۱ میلادی علیه توئیتر موضع گرفت زیرا این شبکه اجتماعی از همخوانی کامل با قوانین و حذف حسابهای کاربری و پستهایی سر باز زد که درباره اعتراضات کشاورزان اخبار جعلی منتشر میکردند.
در نتیجه این اختلافات برخی از وزرای دولت هند اپ «کو» را ترویج کردند که برخلاف توئیتر، محتوا را در هشت زبان هند ارائه میدهد. دانلود این اپ طی دو روز ۱۰ برابر شد و «کو» که ۱۶ ماه از عمر آن میگذرد اکنون حدود هفت میلیون کاربر دارد.
توئیتر اکنون ۱۷.۵ میلیون کاربر در هند دارد و اختلافات آن با دولت این کشور اخیراً بالا گرفته است. یکی از موارد اختلافات نیز به بی توجهی توئیتر به مهلت ۲۵ می هند برای تعیین مدیران همخوانی و پاسخگویی پلتفرم در داخل این کشور بود.
هرچند نخست وزیر هند هنوز به اپ «کو» نپیوسته، اما بسیاری از مقامات و وزارتخانهها همچنان از دو پلتفرم استفاده میکنند.
توئیتر از اظهار نظر درباره استفاده از کو توسط دولت هند خودداری کرده اما گفته به طور مستقم با وزارتخانههای مختلف و مقامات همکاری میکند و نقش مهمی در مدیریت بحران در بازه شیوع کرونا ایفا کرده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید