کدخبر :256879 پرینت
13 اردیبهشت 1400 - 13:10

در خواست سندیکای صنعت مخابرات از وزیر ارتباطات برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت

سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تقدیر از فعالیت‌های مدیران آن وزارتخانه در دولت دوازدهم برای توسعه زیرساخت های ارتباطی، پوشش روستایی و شبکه ملی اطلاعات، درخواست کرد: در ماه‌های باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید انتظار داریم برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت اعم از شرکت مخابرات ایران، FCPها و FWAها قدم‌های استوار و به یادماندنی بردارید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، متن نامه فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران به مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس آذری جهرمی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
و رئیس محترم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

باسلام و احترام
همانطور که استحضار دارید مطالعات کارشناسی و تجارب کشورهای پیشتاز در ارائه سرویس های باند پهن نشان می‌دهد که تکیه بر شبکه های ارتباطات سیار برای تامین بخش عمده سرویس های اینترنتی، اتکای درستی نیست و دوام دار نخواهد بود.
اواخر سال ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا و شتاب گرفتن مصرف دیتا در کشور نتایج میدانی هم به مطالعات کارشناسی کمک کرد تا اثبات شود که باید فکری اساسی برای شبکه های ثابت ارتباطی بشود.
با همین منطق و نگاه، وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای سال ۱۳۹۹ برنامه توسعه پنج میلیون اینترنت خانگی پرسرعت را از طریق اپراتورهای ثابت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ نمود.
کندی در حرکت اپراتورهای ثابت ناشی از شرایط سال‌های قبل، موانع سر راه اجرای شبکه های ثابت، عدم کفایت سقف تسهیلات مالی لیزینگ و حل نشدن معادله هزینه و درآمد از جمله مواردی بود که این پروژه مهم ملی را به توفیق نرساند.
حال با استمرار بحران کرونا و مواجه شدن با موج جدید آن و هجوم درخواست‌های جدید آنلاین، همه در تلاشند که براین مشکل فائق بیایند.
قبل از اتخاذ هر تصمیم جدید لازم است که دلیل عدم موفقیت تصمیم قبلی بررسی و اقدامات اساسی برای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها انجام شود.
خاطرنشان می نماییم تزریق باند فرکانسی بیشتر چه از طریق مصوبه ۳۱۶ و چه آزاد شدن فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز و اختصاص آن به اپراتورهای موبایل، مسکنی بیش نخواهد بود و درد اصلی دوباره خودش را نشان خواهد داد.
نظر به اقدامات بسیار ارزنده جنابعالی و وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور، ارتباطات روستایی و شبکه ملی اطلاعات، به عنوان یک تشکل با  نگاهی ملی، دلسوزانه و همراه از جنابعالی درخواست می نماییم در ماه های آخر دولت تدبیر و امید، برای احیای شبکه های ثابت اعم از شرکت مخابرات ایران، FCP ها و FWA ها به عنوان خاکریز اول برای غلبه بر مشکلات سرویس‌های پهن باند، قدم های استوار و به یادماندنی بردارید.
در رابطه با مصوبه ۳۱۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تناقض آن با منطق حاکم بر مصوبات قبلی کمیسیون (شماره های ۲۲۲ و ۲۰۶) مطالبی هست که در صورت لزوم تقدیم خواهد شد.                                                                                                                   
با تقدیم احترام
فرامرز رستگار
دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکا

[node:title]

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.