فراهم شدن امکان ارتباط ویدیویی ناشنوایان با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل
با راهاندازی مرکز «خدمات ارتباط با مشتریان ایرانسل، ویژه ناشنوایان»، این امکان فراهم شد تا مشترکان ناشنوا بتوانند از طریق ارتباط ویدیویی با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از «زبان اشاره»، پشتیبانی لازم را دریافت کنند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم راهاندازی آزمایشیِ «خدمات ارتباط با مشتریان ایرانسل، ویژه ناشنوایان» صبح چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، همزمان با روز جهانی ناشنوایان برگزار شد.
ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در ایران، این امکان را فراهم کرده است تا مشترکان ناشنوا بتوانند از طریق ارتباط ویدیویی با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از «زبان اشاره»، پشتیبانی لازم را دریافت کنند. این خدمات در حال حاضر به صورت آزمایشی ارائه شده و در آیندهی نزدیک، امکان ارائهی آن به تمام جامعهی ناشنوایان وجود خواهد داشت.
این مراسم با حضور دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأتمدیره، معاونان و مدیران ایرانسل و نیز نمایندگان انجمنهای مردمنهاد فعال در حوزهی ناشنوایان و جمعی از اصحاب رسانه، در مرکز شبانهروزی ارتباط با مشتریان ایرانسل برگزار و به صورت زنده از اپلیکیشن لنز ایرانسل پخش شد.
مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی، ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان به جامعه ناشنوا و کمشنوای کشور، گفت: نامگذاری این ایام، در واقع به منظور گرامیداشت و یادآوری به همه اقشار جامعه، نسبت به این موضوع است و امروز که روز جهانی ناشنوایان است، طبیعتاً به ما یادآوری میکند که مسؤولیت ما در قبال این بخش از جامعه چیست تا در خلال همه فعالیتهای جاری کسبوکارمان، وقت بگذاریم و اهمیت دهیم و منابع لازم را برای توسعۀ خدمات این بخش از جامعه صرف کنیم.
وی در ادامه با اشاره به پیشگامی ایرانسل در توسعهی خدمات نسل جدید تلفن همراه در کشور، از جمله نسلهای سوم و چهارم تلفن همراه، شکسته شدن سد انحصار در این مورد و فراهم شدن زمینه برای ارائهی خدمات نوین را ماحصل تلاش مجموعۀ کارکنان ایرانسل دانست و ابراز امیدواری کرد که با توسعهی نسل پنجم تلفن همراه با پیشگامی ایرانسل، امکان ارائهی هر چه بیشتر خدمات نوین به تمام مشترکان ایرانسل فراهم شود.
عباسیآرند افزود: با توسعهی پرشتاب فناوری، حوزهی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در زمرهی حوزههایی است که متناسب با شرایط جامعه، در حال توسعه است و ظرفیتهایی را فراهم میکند تا بخشی از آحاد جامعه که دارای محدودیتهایی هستند، نیز خدمات لازم را دریافت کنند.
وی افزود: جامعهی عزیز ناشنوایان، شاید در ظاهر محدودیتی در بخشی از حواس پنجگانه داشته باشند، ولی در عمل توانمندیهای بیشتری در سایر حوزهها دارند و ما امروز تلاش میکنیم تا با راهاندازی خدمات ویژهی این عزیزان، بخشی از محدودیتها را برطرف کنیم تا ناشنوایان و کمشنوایان عزیز هم بتوانند توانمندی خود را در بستر جدید، بیش از پیش به کار گیرند.
مدیرعامل ایرانسل گفت: معمولاً کسبوکارهای خصوصی و دولتی، سعی دارند در کنار خدمات اصلی، خدماتی را هم در حوزهی مسؤولیت اجتماعی ارائه دهند و هماکنون شرکتهای پیشرو در دنیا، این موضوع را در تمام ردههای سازمان مطرح کردهاند. در کشور ما هم جا دارد که کسبوکارهای بزرگ، خدمات خود را طوری گسترش دهند که آحاد جامعه بتوانند از این خدمات استفاده کنند. ایرانسل هم در این زمینه، به سهم خود، در حوزهی مسؤولیت اجتماعی شرکتی، خدمات مختلفی را به جامعه ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه خدمات ویژهی ناشنوایان ایرانسل، در حال حاضر به صورت آزمایشی ارائه شده است، تأکید کرد که با دریافت بازخوردها، در ۱۳ آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان، این خدمات به صورت دائمی ارائه میشود.
عباسیآرند با اعلام آمادگی ایرانسل برای انتقال تجربه و نیز در دسترس قرار دادن این نوع از خدمات به سازمانهای خدمات عمومی و سایر شرکتهای متقاضی، ابراز امیدواری کرد که در کشور، امکان ارائهی خدمات شایسته و قابل قبول در همۀ ابعاد، برای اقشاری که در ظاهر دارای محدودیت هستند، فراهم شود تا هیچ قشری احساس کمبود و تفاوت در دریافت خدمات نداشته باشد.
مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: مسلماً توسعه و گسترش هر چه بیشتر خدماتی از این قبیل، نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش ایرانسل و سازمان بهزیستی کشور است. به دلیل همزمانی با برنامههای روز ملی ناشنوایان، امکان حضور مدیران محترم این سازمان در مراسم امروز فراهم نشد. توسعۀ این گونه خدمات را در قالب کارگروههای مربوطه در تعامل با سازمان بهزیستی، پیگیری خواهیم کرد.
وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در مراسم، گفت: ایرانسل از نظر فنی این آمادگی را دارد تا خدمات ارتباط با مشتریان خود را به طور کامل به صورت ویدیویی ارائه دهد؛ ولی طبعاً اولویت در این زمینه با قشر ناشنوا است، زیرا به دلیل استفاده از زبان اشاره، ناگزیر به استفاده از بستر ویدیویی هستند.
در این مراسم، همچنین در سخنان مهندس محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان و مهندس امین سرتیپی، مدیر ارشد سرمایهگذاری اجتماعی ایرانسل، ضمن تشریح جزئیات و فرایند ارائهی خدمات به جامعهی ناشنوا، بر این نکته تأکید شد که همافزایی و ارتباط با انجمنها و سازمانهای مردمنهاد، میتواند اتفاق خوبی را در زمینۀ ارائۀ خدمات با همۀ اقشار جامعه رقم بزند.
حامد عابدینزاده، رئیس هیأتمدیرۀ «انجمن خانوادۀ ناشنوایان» نیز با سپاس از ایرانسل و دکتر عباسیآرند برای ارائهی این خدمات ویژه، ابراز امیدواری کرد که سایر سازمانها هم در این زمینه از ایرانسل الگوبرداری کنند.
همچنین خانم محبوبه حلاجیان، مدیر کمیتهی بانوان «شبکه ملی ناشنوایان ایران»، ضمن سپاس از ایرانسل برای ارائهی خدمات ویژهی ناشنوایان، پیشنهاد داد که ایرانسل خدماتی را فراهم کند تا مترجمان ویژۀ ناشنوایان بتوانند در هنگام ارائهی خدمات مختلف اینترنتی، به عنوان دستیار این قشر از جامعه در دسترس قرار گیرند.
در بخش پایانی این مراسم، با حضور مدیرعامل ایرانسل و نمایندگان جامعهی ناشنوایان، خدمات مشتریان ایرانسل، ویژهی ناشنوایان، به صورت آزمایشی افتتاح شد و یکی از مشترکان ناشنوا، از طریق ارتباط ویدیویی با کارشناسان ایرانسل، پشتیبانی لازم را دریافت کرد.
برای مشاهده گزارش تصویری سیتنا از این مراسم اینجا و برای مشاهده فیلم سیتنا از نحوه ارائه خدمات به ناشنوایان در مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید