کدخبر :248096 پرینت
03 شهریور 1399 - 06:23

فروش واکسن کرونا در فضای مجازی دام کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: در پی انتشار اخبار تولید واکسن کرونا در برخی کشورها، شاهد تبلیغات فروش و پیش فروش این واکسن از سوی مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی هستیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه تبلیغ و فروش هرگونه دارو و محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است، تصریح کرد: تبلیغات فروش و پیش فروش واکسن کرونا از سوی مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از شهروندان طراحی می‌شود و همانگونه که شاهد بودیم یک مورد از انتشار دهندگان این تبلیغات کلاهبردارانه، از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

وی افزود: مجرمان سایبری با این ادعا که خریدار باید بخشی از وجه سفارش واکسن را پیش پرداخت کند تا آنها اقدام به ثبت سفارش واردات واکسن کنند، بعد از دریافت پیش پرداخت دیگر پاسخگویی شهروندان نیستند و یا چند هفته بعد دارویی تقلبی تحت عنوان واکسن به شهروندان تحویل می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه شهروندان مراقب خرید دارو از طریق صفحات فضای مجازی باشند، افزود: از اعتماد به منابع خبری نامعتبر و انتشار اخبار جعلی و شایعات در خصوص اخبار تولید واکسن کرونا و پیش فروش آن پرهیز کنند و به یاد داشته باشند بسیاری از اپلیکیشن‌ها و صفحات منتصب به دارو و واکسن کرونا جعلی است لذا تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت برای احصاء اخبار استفاده کنید.

سرهنگ اقبالی تاکید کرد: تبلیغات و خرید و فروش هر نوع دارو، در فضای مجازی ممنوع است و شهروندان برای تهیه داروهای مورد نیاز خود به مراکز مجاز در داروخانه‌ها مراجعه کنند چرا که افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان کرد: کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در حوزه سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice .ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.