کدخبر :2302 پرینت
13 اردیبهشت 1391 - 17:30

افشای تخلف جدید بانکی؛ پرداخت تسهیلات 100 میلیون یورویی برای خرید تجهیزات مخابراتی اسرائیلی!

متن خبر

مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تشریح تخلف جدید بانکی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون یورویی برای خرید تجهیزات اسرائیلی، گفت: اگر دست‌های ناپاک کنار نکشند، افشاگری می‌کنیم.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، عباس مؤمن‌آبادی که در یک نشست خبری در بندرعباس سخن می‎گفت، اظهار داشت: حسب بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود، مسوولان وقت بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات 100 میلیون یورویی به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند.

 

وی در بخشی از سخنانش در تشریح این تخلف بانکی ادامه داد: در بند «د» ماده 19 آیین‌نامه و بند 6-2 مصوبه شورای پول و اعتبار تصریح شده است که پرداخت وام به شرکت‌های ایرانی پیمانکار پروژه‌ها در خارج از کشور باید پس از تحقق همه شرایط، زمانی پرداخت شود که امکان تأمین 60 درصد ارزش آن قرارداد کالاهای ساخت داخل یا خدمات فنی و مهندسی باشد، اما با صراحت می‌گویم برابر بررسی‌های انجام شده و به اذعان خود شرکت وام گیرنده در جریان پرداخت 100 میلیون یورو و 20 میلیون دلار به این شرکت هیچ کالای ساخت ایران و صدور خدماتی اتفاق نیافتاده است، در حالی که بخشی از تجهیزات خریداری شده برای پروژه مخابراتی موضوع وام اسرائیلی بوده و مستندات آن نیز موجود است.
انتهای پیام

www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

باسلام
احتمالا این خبر رو از اخبار20:30نخواهیم شنید .چون این خبررو دیگه نمی تونن یه جوری به بانک صادرات ربط بدهند. حتما هم خیلی ناراحت هستند . ولی خوب هنوز بابت شایعه سه هزارمیلیاردی بانک صادرات باید خسارت رو به دایره حقوقی بانک صادرات دو دستی تقدیم کنند.فکر می کنید می تونن پولش رو جور کنند ولی آبرو که پولی نیست .حتما کلیه پرسنل صدا وسیما ایران باید یه قلک بزرگ بخرند تا شاید دایره حقوقی بانک صادرات پاشو از روی گردن صدا وسیما بردارد. من به نوبه خودم از آن تاریخ دیگه هیچ حرف صدا وسیما رو قبول ندارم!!!!!!! آقایون صداو سیما واقعا بی تجربه اید!!!!!!

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.