کدخبر :2156 پرینت
03 اردیبهشت 1391 - 19:32

هشدار! برنامه‏ی Instagram جعلی بر روی اندروید، یک بدافزار است

متن خبر

به گفته‏ی محققان امنیتی از شرکت‏های Sophos و Trend Micro، نویسندگان بدافزار، وب سایت های Instagram جعلی را ایجاد کرده‏اند که اسب‏های تروجان اندروید را توزیع کنند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از certcc، در اصل برای دستگاه‏های iOS اپل، Instagram اجازه می‏دهد تا کاربران گوشی‏های هوشمند عکس بگیرند، سپس فیلترهای مختلف دیجیتالی را به آن‏ها اعمال می‏کند و تصاویر حاصله را بر روی وب سایت های شبکه اجتماعی به اشتراک می‏گذارد. با توجه به آمارها، تا کنون بالغ بر 30 میلیون حساب Instagram ثبت شده وجود دارد.

 

در اوایل ماه آوریل، یک نسخه اندروید از بازی گوگل منتشر شد و در طول 12 ساعت اولیه، بیش از یک میلیون بار دانلود شد و اکنون نویسندگان بدافزار سعی می‏کنند از محبوبیت برنامه‏های اشتراک گذاری عکس رایگان سوء استفاده نمایند.

 

کارلا آگرگادو، یک تحلیلگر از شرکت ترند میکرو، گفت: یک صفحه وب جعلی حاوی یک نسخه تقلبی از Instagram را کشف کرده‏ایم. این صفحه وب بسیار مشابه صفحه دانلود اصلی Instagram است.

 

گراهام کلولی، مشاور ارشد شرکت Sophos اظهار داشت: وب سایت های Instagram جعلی حاوی متن روسی است و یک اسب تروجان اندروید را توزیع می کند که پس ار نصب، پیام‏های کوتاهی را برای تعدادی شماره بدون اجازه صاحب گوشی ارسال می دارد.

 

هفته گذشته محققان امنیتی از Sophos گزارش داده بودند که یک قطعه مشابه از بدافزار اندروید را کشف کرده اند که به شکل بازی جدید Angry Birds Space ظاهر شده بود و کاربران را فریب می داد تا آن را بر روی گوشی های خود نصب نمایند.

 

در طول چند روز گذشته محققان ترند میکرو چندین وب سایت جعلی را مشاهده کردند که به شکل صفحات دانلود بازی های محبوبی مانند Fruit Ninja، Temple Run یا Talking Tom Cat ظاهر شده اند. به کاربران توصیه می شود قبل از دانلود برنامه های اندروید، به خصوص آن هایی که بر روی فرشگاه های دیگر میزبانی می شوند، محتاط باشند.  

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.