ضرورت تجهیز روابط عمومیها به ابزار دیجیتال و فناوریهای پیشرفته
مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری گفت: روابط عمومیها باید خود را به ابزار دیجیتال و فناوریهای پیشرفته مجهز کنند، لذا استفاده از پلتفرمهای اجتماعی، هوش مصنوعی برای تحلیل احساسات و نظرات عمومی و تولید محتوای چندرسانهای و تعاملی از جمله نیازهای کلیدی در این حوزه است.
به گزارش سیتنا، حبیب عباسی با تأکید بر ضرورت تقویت روابط بین دولت و بخش خصوصی، نقش روابط عمومیها را در این وادی بسیار مهم ارزیابی کرد و پیشنهاد داد: روابط عمومی اتاقهای استانی با استفاده از تحلیل دادهها و با توجه به آمایش سرزمینی، چالشها و فرصتهای هر استان را شناسایی کرده و در قالب بستههای اطلاعاتی جامع به نهاد ریاست جمهوری ارائه کنند.
عباسی، در گردهمایی مدیران روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور، از تأکید رئیسجمهور بر بهرهگیری بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی به منظور رفع چالشها و کاستیها سخن گفت.
او به تحلیل دادهها و روندها اشاره و ضرورت تعامل دولت و بخش خصوصی و در مقابل اعتمادسازی از سوی دولت نسبت به بخش خصوصی را بهعنوان دو دغدغه اساسی مطرح کرد.
مدیر روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، گفت: دو مفهوم کلیدی توسعه روابط استراتژیک و تقویت اعتماد بین دولت و بخش خصوصی بهعنوان پیشنیازهای اصلی هرگونه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار میگیرند.
او خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این اهداف، نیازمند تدوین برنامههای جامع و چندلایهای هستیم که یکی از این لایهها، توجه ویژه به مدیریت ارتباطات و عملکرد روابط عمومیهاست.
کاهش اعتماد، تضعیف سرمایه اجتماعی و اختلال در پویایی جامعه را به دنبال دارد
عباسی در سطح کلانتر به موضوع اعتماد در فضای عمومی جامعه به عنوان یک مسئله حیاتی اشاره کرد و گفت: کاهش اعتماد مردم به نهاد دولت، اعتماد به بخش خصوصی و حتی اعتماد میان افراد جامعه، منجر به تضعیف سرمایه اجتماعی و اختلال در پویایی جامعه میشود. بازسازی این اعتمادها نیازمند رویکردهای نوآورانه، مشارکتی و مبتنی بر داده است.
او تصریح کرد: برای احیای این اعتمادهای مخدوششده، نیاز به راهبردهای ارتباطی مبتنی بر فناوریهای جدید، شفافیت اطلاعاتی و تعاملات دوسویه است. روابط عمومیهای سازمانهای دولتی و اتاقها، بهعنوان حلقههای واسط، میتوانند با بهرهگیری از تحلیل دادهها، هوش مصنوعی و سایر ابزارهای پیشرفته ارتباطی، محتوایی تولید کنند که نه تنها واقعیتها را منعکس کند، بلکه امید و انگیزه را در جامعه تقویت کند.
مدیر روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: روابط عمومیها باید خود را به ابزار دیجیتال و فناوریهای پیشرفته مجهز کنند. استفاده از پلتفرمهای اجتماعی، هوش مصنوعی برای تحلیل احساسات و نظرات عمومی و تولید محتوای چندرسانهای و تعاملی از جمله نیازهای کلیدی در این حوزه است. بهرهگیری از دادهکاوی و تحلیل رفتار کاربران، میتواند به طراحی کمپینهای ارتباطی مؤثرتر و هدفمندتر کمک کند.
ارتباط روابط عمومی اتاقها با روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری تقویت شود
او در مسیر تقویت ارتباطات میان دولت و بخش خصوصی، پیشنهاد داد: روابط عمومی اتاقهای استانی بهمنظور بازتاب شفاف و مؤثر صدای بخش خصوصی در هر منطقه فعال شوند. این رویکرد نه تنها به شفافیت اطلاعات کمک میکند، بلکه در تدوین سیاستهای منطقهای و ملی نیز تأثیرگذار خواهد بود.
عباسی تأکید کرد: روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری میتواند نقش محوری در هماهنگی و همافزایی با روابط عمومی اتاقهای استانی ایفا کند. بنابراین پیشنهاد میشود روابط عمومی اتاقهای استانی با استفاده از تحلیل دادهها و با توجه به آمایش سرزمینی، چالشها و فرصتهای هر استان را شناسایی کرده و در قالب بستههای اطلاعاتی جامع به نهاد ریاست جمهوری ارائه کنند. این اطلاعات میتواند بهعنوان منبعی ارزشمند برای تصمیمگیریهای راهبردی و برنامهریزی سفرهای استانی رئیسجمهور مورد استفاده قرار گیرند.
به باور مدیر روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری هر چه رئیسجمهور و دولتمردان بیشتر با واقعیتهای میدانی و مطالبات منطقهای آشنا باشند، فرآیند اعتمادسازی و ایجاد امید در جامعه با سرعت و اثربخشی بیشتری محقق خواهد شد. این رویکرد مدرن و مبتنی بر دانش، خلاقیت و فناوری، نه تنها به تقویت سرمایه اجتماعی کمک میکند، بلکه زمینهساز توسعه پایدار و عدالت اجتماعی نیز خواهد بود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید