کدخبر :2125 پرینت
01 اردیبهشت 1391 - 14:56

خروج پست بانک از فهرست شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی

متن خبر

بر اساس تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی پست بانک ایران از فهرست شرکت های مشمول واگذاری قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خارج شد.

 

به گزارش سیتنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی هفته گذشته، طرح خروج نام پست بانک از فهرست شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی را مطرح و پس از بحث و بررسی توسط نمایندگان موافق و مخالف با جزئیات آن موافقت شد.

 

نمایندگان در نشست علنی یکشنبه ۲۷ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حسن کامران نماینده اصفهان درباره بازگشت طرح نحوه واگذاری سهام شرکت پست بانک به طرح اصلی را با ۱۰۰ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن علنی تایید کردند.

 

در طرح اصلی "حذف نام پست بانک از فهرست شرکت های مشمول واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی" مطرح بود که با تصویب نمایندگان نام پست بانک از فهرست مذکور حذف شد.

 

گفتنی است؛ پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۳ آبان ماه سال 90 یک فوریت طرح حذف نام پست بانک از فهرست شرکت‌ های مشمول واگذاری قانون اجرای اصل ۴۴ سیاست‌ های کلی را با ۱۲۰ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع تصویب نموده و سپس هیات وزیران در چهارم آذرماه همان سال با این طرح موافقت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را بعنوان نماینده دولت و رئیس مجمع عمومی این بانک تعیین کرده بودند. 

 

روابط عمومی پست بانک گزارش داد: نمایندگان موافق این طرح، ارائه خدمات متنوع و نوین بانکی در 10 هزار دفترخدمات بانکی در روستاها و مناطق دور افتاده کشور و لزوم توسعه و گسترش آن، پرداخت یارانه بیش از 5/1 میلیون سرپرست خانوار روستائی و سود سهام عدالت 5/2 میلیون نفر، نقش این دفاتر در ایجاد اشتغال و تولید این مناطق، فراهم نمودن دسترسی عمومی، کاهش ترددهای غیرضرور روستائیان به شهرها، کمک به گسترش عدالت در روستاها و مناطق محروم کشور، کمک به اجرای سند راهبردی فناوری اطلاعات، توسعه و گسترش دولت الکترونیک و ایجاد 6 هزار دفتر خدمات بانکی دیگر در روستا براساس برنامه پنجم توسعه کشور از را مهمترین دلایل دولتی ماندن پست بانک عنوان کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.