کدخبر :210966 پرینت
15 فروردین 1397 - 04:40

افزایش درخواست ها از فیسبوک برای تشدید حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران

از زمانی که خبرهای جنجال برانگیز در مورد سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک منتشر شده، این شبکه اجتماعی تلاش کرده است تا تغییراتی ایجاد کند تا هم رضایت کاربران و هم رضایت قانونگذاران را به دست آورد.

متن خبر

به گزارش سیتنا و به گفته «مارک روتنبرگ» مدیر مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیک، موضوع حریم خصوصی و فیسبوک به یک نقطه اوجی رسیده است و ترکیبی از نیروهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موج تغییری بزرگ را فراهم آورده است.

فیسبوک بیشتر از دو میلیارد کاربر دارد و طی چند هفته اخیر به دلیل اینکه یک محقق آمار ۵۰ میلیون از این کاربران را به یک شرکت تحقیقات سیاسی به نام «کمبریج آنالیتیکا» ارائه کرده بود مورد انتقادهای شدید قرار گرفت.

شرکت آنالیتیکا ادعا می کند که آمار را پاک کرده است اما این اتفاق نشان داد که اطلاعات خصوصی کاربران تا چه حد در اختیار فیسبوک است و این شرکت چگونه می تواند از آنها استفاده کند.

پس از این رویداد بسیاری از شرکتها، از شرکتهای فروش لوازم الکترونیکی گرفته تا خودرو و غیره، تبلیغات خود در فیسبوک را در اعتراض به این امر بیرون کشیدند.

در همین حال تحقیقات ایالتی و دولتی در این مورد شروع شده و از مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک خواسته شده در کمیته قضایی سنای آمریکا شهادت دهد.

فیسبوک حال برای کاربران این امکان را فراهم کرده تا میزان در دسترش بودن اطلاعات خصوصی شان را در این شبکه تنظیم کنند و همینطور آمار خود را که فیس بوک در اطلاع عموم قرار می دهد ببینند و دانلود کنند. همچنین همکاری آماری با برخی شرکتهای بزرگ را نیز قطع کرده است به این امید که کاربران و طرفداران خود را از دست ندهد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.