کدخبر :210029 پرینت
25 اسفند 1396 - 00:05

گوگل تبلیغات پول‌های مجازی را ممنوع می‌کند

شرکت گوگل گفته است از حدود دو ماه دیگر (ژوئن) تبلیغات پول‌های مجازی و محصولات مشابه را ممنوع خواهد کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، بر اساس این تصمیم، تبلیغات این شرکت درباره ارزهای مجازی و همچنین محصولاتی در بازار‌های مالی که حالت "حدس و شرط بندی" داشته باشند متوقف خواهد شد.

یکی از این محصولات که به آن اشاره شده، در بازارهای مالی به گزینه‌های جفتی (Binary Options) شهرت دارد.

در این نوع شرط بندی، فرد سرمایه‌گذار پول مشخصی را به عنوان ودیعه بر روی محصول خاصی مانند (نفت، طلا یا ارز) می‌گذارد و در پایان کار یا تمام پول خود را از دست می‌دهد یا به اندازه پولی که گذاشته سود می‌برد.

در این روش سود و زیان متاثر از میزان نوسانات معمول در بازارهای مالی وجود ندارد.

شرکت گوگل می‌گوید در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تبلیغ را که با سیاست‌های این شرکت همخوانی نداشته پائین کشیده است؛ این رقم دو برابر سال قبلی (۲۰۱۶) بوده است.

شرکت فیبسبوک هم حدود دو ماه پیش گفته بود تبلیغات پول‌های مجازی و محصولات مشابه را بر روی این شبکه اجتماعی ممنوع می‌کند.

پول‌های مجازی به دلیل اینکه تحت نظارت نهادهای مالی و بانکی خاصی نیستند می‌تواند بسیاری از نهادهای ناظر را دور بزند.

در اواخر سال گذشته میلادی تقاضا برای خرید پول‌های مجازی به خصوص بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافت.

در ماه نوامبر ۲۰۱۷ ارزش هر بیت‌کوین از ۸ هزار دلار تا نزدیکی ۲۰ هزار دلار در اواسط دسامبر پیش رفت اما در اوایل فوریه (۲۰۱۸) به حدود ۶ هزار دلار رسید. ارزش هر بیت‌کوین در حال حاضر نزدیک بالای ۸ هزار و ۶۰۰ دلار است.

این ارز دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۷ حدود هزار دلار معامله می‌شد.

با افت شدید ارزش پول‌های مجازی در ماه پیش (فوریه) بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی در کشورهای مختلف جهان خرید بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع کردند.

بیشتر کشور‌های دنیا درباره استفاده از ارزهای دیجیتال، محتاطانه عمل می‌کنند ولی ژاپن از معدود کشورهایی است که پرداخت با بیت‌کوین را به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.