کدخبر :2100 پرینت
30 فروردین 1391 - 05:40

ثبت 32 هزار پایان‌نامه در پایگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سال 90

متن خبر

در سال 1390، نزدیک به 32 هزار پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در رشته‌های مختلف تحصیلی به ثبت رسیده است.

به گزارش سیتنا، با اضافه شدن 31هزار و 572 پایان‌نامه در سال 90 در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور، تعداد پایان نامه های ثبت شده در این پایگاه از سال 87 تا پایان سال 90 به 67 هزار رکورد رسید.

بر اساس بررسی صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با 2010، دانشگاه تربیت مدرس با 1962، دانشگاه علامه طباطبایی با 1740 پایان‌نامه به ترتیب بیشترین تعداد ثبت پایان‌نامه را در این پایگاه به ثبت رسانده‌اند.

دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه شهید چمران اهواز به ترتیب جایگاه‌های بعدی به لحاظ تعداد پایان نامه ثبت شده در پایگاه مذکور را به خود اختصاص داده اند.

بیش از 13هزار پایان‌نامه به ثبت رسیده در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در طول سال گذشته مربوط به رشته‌های علوم انسانی بوده است.

پایان نامه های رشته‌های علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به لحاظ تعداد در این پایگاه به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، اطلاعات نزدیک به 180 هزار پایان‌نامه از طریق وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به نشانی www.irandoc.ac.ir در دسترس کاربران است.

لازم به ذکر است، ثبت پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور از طریق آدرس http://thesis.irandoc.ac.ir صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.