فیسبوک با پرداخت پول به کاربران به جنگ یوتیوب میرود
فیسبوک ظاهرا مقدمات پخش تبلیغات در دل ویدیوهایی که روی این شبکه اجتماعی منتشر میشوند را فراهم میکند. بخشی از درآمد تبلیغات هم به صاحب ویدیو تعلق میگیرد. فیسبوک مدتهاست حساب ویژهای روی ویدیو باز کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، گفته میشود بزرگترین شبکه اجتماعی جهان در زمینه تبلیغات ویدیویی سیاست تازهای در پیش گرفته است؛ اینکه تبلیغ در دل ویدیوها (نه در آغاز ویدیو) گنجانده شوند و بیش از نیمی از درآمد حاصل از آن (۵۵ درصد) هم به حساب صاحب ویدیو واریز شود. این همان درصدی است که یوتیوب، یکهتاز تبلیغات ویدیویی آنلاین، به صاحبان ویدیو اختصاص میدهد.
فیسبوک تا به حال سه ثانیه تماشای یک کلیپ را به عنوان "یک مورد تماشا" ثبت میکرد. این سبک شمارش مورد اختلاف است، به ویژه از زمانی که ویدیوها در فید به صورت خودکار پخش میشوند. حال اما از شواهد برمیآید که مدتزمان تماشای ویدیو برای دستاندرکاران فیسبوک مهمتر از شمار دفعات تماشای ویدیوها شده است.
بر اساس خبری که پایگاه اینترنتی "رکورد" منتشر کرده، در میانهی ویدیوهایی تبلیغ پخش میشود که مخاطب دستکم ۲۰ ثانیه آنها را تماشا کند و طول کلیپ هم کمتر از ۹۰ ثانیه نباشد. به عبارت دیگر، فیسبوک از تهیهکنندگان ویدیو میخواهد کلیپهای طولانیتر و البته جذابتری تولید کنند تا در سود تبلیغات سهیم شوند.
کارشناسان عرصه اینترنت انتظار دارند که در سالهای پیش رو بخش عمده محتوای منتشرشده در اینترنت در قالب ویدیو باشد. فیسبوک هم مدتهاست که بر این مدیوم متمرکز شده و کاربران خود را بهطور مستقیم و غیر مستقیم به تولید و انتشار بیشتر ویدیوکلیپ ترغیب میکند. پخش مستقیم در فیسبوک و همچنین برجستهتر کردن ویدیوها در خبرخوان این شبکه اجتماعی، شاهدی بر این مدعاست.
این تمرکز از قرار معلوم بیتأثیر هم نبوده است. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، در آغاز سال ۲۰۱۶ در گزارشی فصلی خود خبر داد که کاربران این شبکه اجتماعی روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو در فیسبوک تماشا میکنند.
گوگل با راهاندازی گوگلپلاس تلاش کرد بخشی از کاربران شبکههای اجتماعی را به سمت خود بکشد. این غول اینترنتی با وجود همهی امکانات خود اما نتوانست به رقیبی جدی برای فیسبوک تبدیل شود. حال به نظر میرسد فیسبوک با استراتژی تازه خود در عرصه تبلیغات آنلاین بخت خود را در رقابت با یوتیوب و مالک آن، گوگل میآزماید.
انتهای پیام http://www.citna.ir
افزودن دیدگاه جدید